dåliga omdömen....
Jag fick ett dåligt omdöme igår utav en köpare som inte har hört av sig en enda gång, inte ens när köparen hade satt in pengarna på mitt konto. Jag håller så klart koll på kontot när en auktion har tagit slut och jag såg att denna köpare hade betalt så jag skickade varan samma dag som köparen hade betalt in pengarna, men som sagt inte ett ljud ifrån köparen. Så igår när jag kom hem efter vägningen så hade jag ett dåligt omdöme på Tradera. Köparen var inte helt nöjd med köpet och han tyckte att frakten/leveransen hade varit för långsam. Jag mailade då till honom för att kolla vad han var missnöjd med och så förklarade jag att jag hade skickat varan samma dag som pengarna fanns på kontot men att Schenker inte är kända för att vara snabba. Ja, så i morse hade då köparen svarat och bad om ursäkt, köparen skrev att han/hon borde satt positivt men med en förklaring men att han/hon kom på det för sent. Nu undrade köparen om det gick att ta bort omdömet. Jag tror inte att man kan göra det, så det blir väl så att det dåliga omdömet får vara kvar så får väl jag skriva i en kommentar under omdömet. Men det är trist tycker jag när man inte kan höra av sig till den man gjort affären med först. Oftast går det att rätta till, det kan handla om ett missförstånd eller vad som helst.
Läs här: http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=1334
Om man är överens så kan man tydligen ta bort omdömen. Jag har inte läst det själv, men det kan ju vara värt att kolla kanske :)