ikea...

Igår lovade jag min mellantjej att vi skulle åka till IKEA idag, så ja sagt och gjort så gjorde vi det. Vi tog t-banan och bussen och på IKEA var det ganska lugnt vi hittade allt och lite till av de vi skulle ha och betalade och tog oss hem. Hemresan blev väl mindre rolig eftersom vissa av IKEA´s grejer liksom inte går ner varken i deras blå påsar eller pappåsar, så ja vi skulle då på bussen och sen på t-banan med kassar och påsar och lite lös saker och det var inte riktigt så lätt som man kanske först tror att det ska vara. Till råga på allt så vaknade jag med en väldig nack- och huvudvärk imorse som då inte precis blev bättre av allt detta bärande. Som tur var så kom min kära make/dotterns pappa och mötte oss vid t-banan, så vi slapp i alla fall att bära hem allt själva från t-banan. Och ja, under resan hem så förbannade jag mig själv flera gånger för att jag aldrig har fixat det j***a körkortet! Tänk vad livet vore enkelt med denna lapp...

Men nu är vi hemma igen, jag har en lycklig dotter som fixar i sitt rum och ja, vad gör man inte för sina barn.
Familj | |
#1 - - Marlene:

Det är väl inte försent att fixa "det där j-a" körkortet? Du kan väl ta det samtidigt som äldst dottern sätter igång med sitt? Kul grej att göra tillsammans...

#2 - - Marie-Louise:

Marlene: Jo tanken på att ta det där kortet finns i bakhuvudet, vi får se :) /Kram

#3 - - Åsa:

Åh, va skoj med ikea!! JObbigt att bära alla grejer dock men skönt att ni fick hem det iaf.

Upp