men alltså vad f*n....

Sitter och kikar på : Ung & bortskämd. Jag mår fysiskt illa av det här, vad är det för fel på en del. Hur kan man som förälder göra så här? Det är verkligen att göra sina barn en rejäl otjänst. Jag blir mest förbannad när jag ser det här. Bortskämda barn beror på dumma föräldrar, det är egentligen inte barnens/ungdomarnas fel. Fast dom är så pass stora att de borde fatta, att det är inte okej att bete sig så här.

Jag sitter här framför datorn och bara gapar, det är inte klokt. Hur kan man curla sina barn på det här sättet? Och sen till på köpet gnäller föräldrarna. Men vad f*n då är det väl bara att klippa navelsträngen och låta ungarna sköta sig själva.

Att de inte skäms. Hade jag gjort så här mot mina barn hade jag f*n skämts. Åka hem till sina vuxna barn och städa deras egna lägenheter, laga deras mat, diska deras disk och tvätta deras tvätt, bara passa upp på de vuxna barnen hela tiden. Och stå för ekonomin....

http://svt.se/2.146240

Allmänt | |
#1 - - Aggie:

Håller med dig till punkt och pricka. Jag såg inte programmet, men jag har sett trailers för det och det var bara too much....

Nattkarm

#2 - - Ann Catrine:

Missade programmet, men det går i repris idag (och så SVTPlay förstås).

Måste hur som helst se det, och förfasas, bli förvånad och framför allt förbannad om jag förstått det rätt..



Kram

#3 - - maria:

Mmmm jag blir skitförbannad när jag ser det, helt galet..



sv: vi bor inte i Familjebostäder utan i vi hyr av en bostadsrättsförening...vi söker andrahand febrilt just nu så om du hör nåt så hör av dig :)



Önskar dig en fin dag !

Kram

#4 - - inger stark:

kan bara instämma, jag trodde ibland att det inte kunde vara på riktigt, att föräldrar kan vara så oerhört dumma men tydligen. det kan inte vara många i alla fall tröstar jag mig med.

#5 - - Marie-Louise:

Inger Mamma tyvärr är det nog fler än man tror som gör så här. Curlingföräldrar på hög nivå. Klart man hjälper sina barn när de är i knipor, men det här var ju bara att göra barnen en oerhörd otjänst. Jag undrar om man verkligen känner sig snäll när man gör så här mot sina barn. Jag tror mer det handlar om att man vill göra barnen beroende av en själv, inte klippa navelsträngen :(

#6 - - Helene:

Jag har inte sett det programmet, men det verkar inte sunt !!

Ha en fin dag.

Kram Helene.

#7 - - Sussi:

Jag missade det programmet men jag undrar lite om du skojar?? Åker verkligen dom hem till barnen och sköter deras hushåll? Men herregud!

Håller med dig. Dom har väl ingen rätt att gnälla över barnen om dom ger dom allt dom vill ha, helatiden! Dags att låta barnen klara sig själva kanske..

#8 - - Anki:

Jag såg inte heller det programmet men det var nog tur jag hade nog också blivit förbannad och galen av att tittat på det.

#9 - - Fnulan:

Missade det tyvärr... får kolla på nätet.



Aha du var gäst på Vintersol =) Jag har bara haft en massa brukare som åkt dit och fått rehabilitering, det ska vara riktigt bra vad jag förstått. Varför får du inte åka för att du går i skolan? Behöver väl inte det mindre nu väl?

#10 - - Fnulan:

Trist... och att din dotter ska behöva gå genom det med...

Jag har jobbat i många år som arbetsledare för personliga assistenter på Frösunda. Nu har min mamma ett eget bolag med 10 brukare så nu hjälper jag henne

kram

#11 - - carina:

Tittade inte på programmet!Man skulle nog bara bli irriterad.Det jag tycker är mest skrämmande idag, är att barnen/ ungdomarna inte har någon respekt för dom vuxna alls!

Kram och ha en fin dag!

#12 - - Marie-Louise:

Carina: En del av dagen ungdomar har ingen respekt för varandra ens. Det här programmet gav mig nästan hjärnblödning.

#13 - - Johanna:

Jag publicerade inte din kommentar i bloggen men det låter jobbigt:-( Jag har själv växt upp utan min biologiska pappa så jag kan nog relatera till din situationkramar om



Jag såg inte det där programmet igår men det snackas ju något ofantligt mycket om det, ska nog spana in det senare:-)



Ha en fin dag <3



#14 - - Johanna:

Läpp-balsamet är verkligen en höjdare så lycka till i utlottningen min vän:-)



Kramar

#15 - - Gun:

Usch vad tråkigt det låter. Jag såg det inte, och tror inte jag vill se heller. Det är bara så sorgligt, och jag blir så arg på föräldrarna.

#16 - - Kristina:

Jag såg reprisen idag och jag kan bara hålla med - vad de förstör sina barn! Och det handlar ju inte om några småttingar heller, några i 23-24-års ålder t.o.m!

#17 - - Agneta:

har inte sett och låter nog bli det oxå, blir bara så upprörd!

Sv; jodå, vi fick positiva besked och det är skönt.

Upp