vittnen och offer...

Varför går man ut med bild och namn på en misstänkt, redan innan han är fälld? Det är helt galet tycker jag. Inte behöver vi veta vem som skjutit, hur han ser ut och vad han heter.
Nu blir det stora problem med vittnen och offer också. De har ju redan sett bilden på löpsedlar och tidningar, inte kan väl deras vittnesmål vara värda så mycket då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8102563.ab


Hur tänker tidningarna när de gör så här? Är det bara lösnummer och försäljning som de tänker på?
Allmänt | |
#1 - - Ninni:

Ja det låter ju onekligen konstigt..trodde jag inte man gjorde i Sverige.



Här ligger snön kvar..inga plogbilar som störde nattsömnen de körde först i morse..ha en bra kväll, kram

#2 - - Fnulan:

Mkt lustigt.... Stackars familj!!!



sv: Ja jag känner mig nöjd =) Ser bra ut (hihi där fick jag till det hihi)

#3 - - Fnulan:

Sv; visst är det mysigt att få göra lite som man vill, men min sambo jobbar så mkt så jag njuter så massa när jag får ha honom hemma, är lite nykär ;)

#4 - - Fnulan:

Duktig du är på att kommentera HEJA HEJA!!! Ska försöka sammanställa alla svar i en kommentar till dig.

Jo hon gilla maten massor mums sa det så var det slut!

#5 - - Stina:

När han är fälld om han blir det, då gör det inget om man visar bild på honom....inte enligt mig. Men innan dess kan de ju faktiskt vänta - för OM han nu skulle vara oskyldig...... då blir det jobbigt!

#6 - - Sussi:

Japp.. Dom vill bara sälja!

Tänk nu mot all förmodan om han skulle vara oskyldig. Hans liv skulle vara förstört. Nu är det säkert inte så men ändå!

#7 - - Susanne P:

Det är konstigt att tidningarna får göra så...

Det förstör ju för polisen i deras arbeta också. Vittnen blir tvärsäkra på att de sett just det ansiktet som gjorde dådet men i verkligheten har de fått ansiktet från en tidning...

Kram

#8 - - Ama de casa:

Ja, det är helt galet att dom gör så...

#9 - - Agneta:

precis den diskussionen hade jag o Per i tisdags i bilen på väg till göteborg, snacka om att vara dömd på förhand

Upp