lite bättre idag...

Idag mår jag lite bättre och är inte alls så arg och irriterad som jag var igår, men jag har knappt kunnat sova något i natt. Har vridit och vänt mig, drömt konstigt då jag lyckats somna till och svettats floder, antagligen för att jag slutat med tabletterna. Tack för era tips och råd angående medicinen, jag har kollat med fass och sjukvårdsupplysningen och ja dom tyckte väl att läkaren hade gjort ett lite knasigt uttalande och beslut angående mitt avslut av tabletterna. Man brukar trappa ner tabletterna, kanske ta en halv tablett under 1 vecka eller så, lite beroende på läkemedelssort sa dom. Men eftersom jag nu är inne på min 3:e dag utan medicin så tyckte dom att jag kunde försöka vara utan tabletter nu, lite dumt kanske att börja ta tabletterna nu igen. Så jag får stå ut helt enkelt.

Ikväll ska jag, hoppas jag, gå ut med några av mina nya klasskompisar. Eller jag vet inte om det blir "utgång" kanske ska vi "bara" hem till någon och dricka en öl eller två (eller cider) och sen kanske gå ut. Men bara att få träffas på ny mark och lära känna varandra och snacka lite känns bra tycker jag. Så nu hoppas jag verkligen att det blir av, att inte alla liksom hoppar av för jag känner verkligen att jag behöver komma ut ikväll.

Jag håller just nu på att läsa Neitzsche och det är inte världen enklaste och roligaste precis, en filosof från 1800-talet liksom. Men den ska läsas tills på tisdag så det är bara att bita ihop och fortsätta. Vi har ett gäng frågor som vi ska svara på angående Neitzsches bok, så det gör det hela lite enklare faktiskt eftersom jag då vet vad jag ska "leta" efter i texten.


foto:jag
Vardag | |
#1 - - Sand mellan tårna:

Skönt att det är lite bättre idag. Hoppas du får en trevlig kväll med klasskompisarna.

#2 - - Ann Catrine:

Skönt att du mår lite bättre!

(ett litet tips, om det blir riktigt outhärdigt, ta en ½ tablett, och så klarar du dig på den kanske i 2-3 dagar, på det sättet trappar du ner utan att bli mer eller mindre galen.. Jag fuskade så, och efter någon vecka behövdes det inte alls "fyllas" på med medicinen..)



Kramar!

#3 - - Ninni:

Väldigt konstigt att sluta med antidepp medicin bara så där..



Hoppas du snart mår bra igen och att du får en trevlig kväll ute..kram

#4 - - Linda:

Man brukar få rekomendationen att trappa ner stegvis med vissa mediciner. Har jag fått lära mig nu, därför känns det konstigt att din läkare sagt som den gjort.



För att då svara på din fråga: Jag har bara en son och det är Anton. Men min sambo har en son sen tidigare och han är varannan vecka hos oss. Jag har lovat att inte lämna ut honom eller den äldre pojken i bloggen eller på fb. Därför visar jag inga bilder eller så på nån av dem. Men jag kom in i min sambos och hans sons liv när sonen var 3 år, nu är han 9 och ska fylla 10.

#5 - - Camilla:

Hmmm.....konstigt att du måste tvärsluta men din medicin.

Är inte det en medicin som man ska trappa ner?

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du får en kanon kväll med dina klasskompisar.

Sv: Gula gången ja....där har jag också varit....bara för Noice var där en gång.

Var även på Hasses grav i fjol, i Gustavsberg.

Ha det bäst!

Kram!

#6 - - Kristina:

VAd bra att du mår bättre! Skoj med nya klasskamrater och bekantskaper, sånt brukar vara upplyftande.

#7 - - Lejonkvinnan:

Tycker också att det verkar konstigt att bara sluta tvärt, men skönt att du känner dig bättre idag.



Hoppas du får en kul kväll!! :)



Kramen

#8 - - Agneta:

skönt att det känns lite bättre, men jag hålelr med om att det är konstigt att bara sluta tvärt...brukar man ju aldrig göra!

När jag hör Neitzsche ´s namn kommer jag alltid att tänka på filmen A fish called Wanda, där fick han ju ett tokspel en gång på namnet och Neitzsche överhuvudtaget :-D

#9 - - Fröken M:

Ullared var toppen, det blev en del fynd men jösses va mycke folk !!! Hoppas du haft en bra dag :)

#10 - - Dansbandsfrun:

Skönt å höra att du e bättre, men läkaren gjorde helt fel anser jag. Man kan ju bli jättesjuk av att bara sluta tvärt.

kram

Ps: ja den är svindyr men jag fick den i present som tur va.

#11 - - SOFFIE:

å va bra du känner dje piggare idag,låter som en svår bok hoppas du kommer igenom den,

ha en bra helg

#12 - - SOFFIE:

å va bra du känner dje piggare idag,låter som en svår bok hoppas du kommer igenom den,

ha en bra helg

#13 - - Anki:

Kämpa på bara med avslutet av medicinen och att läsa färdigt boken...Kram

#14 - - messan:

Det låter konstigt att bara sluta så tvärt det ska ju undvika. Hoppas du hade kul men tjejerna.



Det är gott att vi är engagerade föräldrar tycker jag:).

Kram

#15 - - Lotta:

Tur att du känner dig lite bättre. Att gå omkring och vara arg "suger fett" som ungarna brukar säga.

Idag skiner solen hos mig, underbart!

:-)

Upp