fortsättning på frågestunden....

Ja då fortsätter jag med att svara på era frågor. Ni kan komma med fler frågor under dagen om ni vill, ja och egentligen så kan svara på frågor när som helst, men just nu har vi ju frågestund....

10: Hur blev du friad till? Hur var bröllopet och gärna några bilder?
Frieriet var nog väldigt oromantiskt, vi låg i vår dubbelsäng med vår lilla bebis emellan oss och då friade min man till mig. Vi hade precis varit och skrivit under faderskapspapperna och det ville vi slippa när vi skulle ha flera barn. Så då sa min blivande man: Vill du gifta dig med mig så slipper vi skriva dom där papperna när vi ska ha syskon till Emlan.? Och det var klart jag ville det. Nu har vi vart gifta i 16,5 år (17 år i januari 2011).
Bröllopet var ett litet bröllop ute i Sorundakyrka med släkt och vänner. Vår dotter skrek hela tiden inne i kyrkan under vigseln så vi ville bara ha det överstökat för att kunna vara med henne (nu i efterhand förstår jag inte varför vi inte bara pausade och gick och hämtade henne, men vi trodde inte vi kunde göra så). Videon vi har från bröllopet går inte att se med ljudet på eftersom vi båda får kramp i magen av all bebisgråt som är hela tiden. Efter vigseln då dottern får komma till mig så lugnar hon sig och är sen glad hela kvällen. Vi hade fest med de inbjudna som varit på bröllopet. Bröllopsklänningen är min svärmors bröllopsklänning som hon hade då hon gifte sig., den behövdes bara sys om lite för att passa mig. Eftersom jag ammade när vi gifte oss (dottern var 4,5 månader) så sydde sömerskan till lite "växa" utrymme i bysten.


bilder fotade ur ett album, så ursäkta bildkvaliteten.

11: Vad är den första/enda sak du skulle rädda om det brann? (förutom barn & familj)
Jag skulle rädda så mycket foton som det bara är möjligt. För jag vet att det man minst kan ersätta vid en brand är alla minnen i form av foton och minnessaker. Möbler, skivor, böcker, kläder, husgeråd m.m. kan man ersätta med nytt, men nya foton och minnessaker från när barnen var små går aldrig att få igen.

12: Om du är ledsen och nere, vad gör du för att pigga upp dig?
Oftast räcker det med att sätta på riktigt bra musik på riktigt hög volym så mår jag bättre. Men i våras då jag hade en rejäl svacka som hade hållit i sig länge så behövde jag gå till läkaren och fick då antidepressiva tabletter. Dessa tabletter har hjälpt mig att inte sjunka alltför djupt i mina grubblerier och tankar. Jag tror att jag kan tacka dessa tabletter för att jag vågade chansa på en ansökan till högskolan, mitt självförtroende har blivit något bättre sedan jag började med dom.

13: Vad är din favorit färg?
Vinröd! Jag älskar vinrött, men jag har nästan inga kläder eller saker i denna färg men jag önskar att jag vore modigare så att jag kunde våga köpa lite kläder i denna färg. Mina kläder är just nu nästan bara svarta tyvärr....

14: Om du vann 3 miljoner vad skulle du göra då?
Jag skulle sätta undan pengar till mina 3 döttrar, de skulle få minst 1/2 miljon var på ett varsitt konto, en väldigt bra grundplåt när de ska ut i livet. Sen hade jag då 1,5 miljoner kvar, då skulle jag betala av alla våra lån (makens och mina) ta körkort på någon intensiv utbildning och sen ta med min man på en lång härlig resa. Sen vore nog pengarna slut....

15: Har du träffat/umgåtts med någon annan bloggare?
Mina döttrar har ju bloggar så visst umgås jag med bloggare. Äldsta dottern, Mellan dotter, Yngsta dottern. Vänner som jag "kände" innan jag hittade deras blogg, fd ensamma mamman, Maldes.
Allmänt | |
#1 - - Helene:

Va spännande det är att läsa dina frågor och SVAR !!

Ha en toppendag.

Kram Helene.

#2 - - Gun:

Kul att läsa, och vad fina ni är på era bröllopsfoton!

Upp