nu börjar valspurten...

Ja som sagt nu börjar valspurten för alla partier, den 19 september 2010 är det valdag i Sverige. Det är valstugor, torgmöten, affischer, lappar och mycket mer.

Jag var i alla fall och lyssnade på min mamma idag när hon höll sitt första valtal på Farsta Centrums torg. Hon och hennes två partikamrater, Ali och Gunilla, var duktiga. Dom lade fram sina sakfrågor på ett bra och lättbegripligt sett. Jag tycker dock att dom missade lite saker och det sa jag också till henne, så det blir nog lite ändringar i programmet till nästa gång. Min mamma står för Vänsterpartiet som ni kan se på bilder nedanför. (min mamma står i mitten)

Vad jag röstar på går jag inte ut med här. Det kan vara samma som henne men det kan också vara ett helt annat parti, det får ni inte veta.
Just detta inlägg handlar om (tillägnar jag) min mamma som partimedlem, inte mig!


Ali, Inger & Gunilla. Foto:jag
Familj | |
#1 - - Lotta:

Allt handlar om valet just nu. Men som det ser ut nu så vet man inte vem som kommer ta hem makten i år den 19;de sep.

Kram

#2 - - Ninni:

Ja nu rasar det in reklam för de olika partierna..jag har aldrig känt mig så velig som jag gör inför det här valet.

Röstar man på ett parti man gillar så får man alltid några med som man inte gillar:(



Din mamma ser ung ut..ha en skön kväll, kram

#3 - - Emilia:

Tycker valet är en enda röra, vet inte alls vad jag ska rösta på :/



Som svar på din fråga om håret fick jag höra idag att om man använder mössa efter duschen behöver man inte använda plattången lika flitigt ;) Nu vet du..



Haha, till o med jag känner mig gammal som "bara" är 8 år äldre än min bror..



Kram

#4 - - inger starkStark:

tack för fina bilder, ja nu är det spurt

#5 - - Ronny Forsslöw:

SV:

Ja du har så rätt att det är en djungel hos A-kassan men fortfarande har inget hänt utan att dom hela tiden skall ha kompletterande uppgifter ;-(



Plugget, skulle ha läst en specialkurs skriv och läs för oss med Läs och skriv svårigheter men så mycket runt mig så kunde helt enkelt inte tänka på skola just nu tyvärr ;-(



Tills sist så måste jag säga att du har en trevlig blogg.

#6 - - soffie:

japp massor av info och jag tycker det är riktigt spännande iår att se vilka som vinner,

jag går heller ej ut med vad jag ska rösta på det är ju min åsikt och ingen annans,

kram

#7 - - Hanna:

ha en fin kväll=)

#8 - - Ama de casa:

Valspruten är över för vår del, för idag var vi och röstade på konsulatet :-)

#9 - - pillan:

ja det finns överallt , jag tycker det mest är irriterande ,,

#10 - - Susanne P:

Kul att du tittade in till mej!

Ja, nu börjas det...lika jobbigt varje gång det är val. Kommer de att hålla det de lovar eller...

Kram och ha en bra torsdagskväll

#11 - - maria:

vad roligt att se din mamma :) skulle vilja se en bild på dig :)



kramen

#12 - - Linda:

Hmm..jag tror att det är samma regler om man läser 50% eller om man läser 100%. Eller det BORDE inte vara nån skillnad. För min del har det inte var något problem med csn, utan det är skolan som inte vet hur de ska registrera mig eftersom kursen jag ska läsa inte går ht10.



Va roligt att din mamma pratade.

Jag vet inte själv vart jag ska ställa mig eller vad jag ska välja. Jag följer de olika partierna och försöker få mig en uppfattning.

#13 - - Sussi:

Kul att din mamma höll sitt första valtal. Hon måste ha varit riktigt nervös..

Jag har inte beslutat än för vem jag ska rösta på. Men rösta det ska jag så det är dags att börja bestämma sig nu ;)



Ha en fin fin fredag

#14 - - Mona:

Jag tycker att de är duktiga, de som orkar att hålla på med politiken. Själv är jag tyvärr dåligt insatt i det hela.

Ha en fin fredag.

#15 - - Helene:

Hej !!

Min dotter fyller 20 år på val-dagen !!

Så det är mycket den dagen = ))

Ha en trevlig fredag !!

Kram Helene.

#16 - - Agneta:

japp, det är tid att ta ställning för vad man ska rösta på. Det bara dräller in papper varje dag i brevlådan men ännu har jag inte blivit klokare. på de tester jag gjort så har det blivit ett parti som jag absolut inte sympatiserar med överhuvudtaget, så tester är nog inte speciellt tillförlitliga om man svarar lite vagt på vissa frågor. Men viktigt är det iaf att göra sin röst hörd och inte stanna kvar hemma och sedan klaga

#17 - - Daniel:

Kan noll om politik



Men kan va med å sjunga schlagers

Upp