sista frågan...

Vad jag kan se är detta min sista fråga, men kom gärna med fler. Om det är något ni vill veta om mig så fråga på. Nu har ni fått ganska många svar men kanske är det något som ni nu undrar över efter att ha läst frågorna och svaren, något ni vill att jag ska förklara, berätta mer om, eller ja vad som helst. Jag var ju lite rädd att jag inte skulle få en enda fråga men ni var verkligen väldigt duktiga på att komma med bra och kluriga frågor. Jag tackar er av hela mitt hjärta, ni har fått mig att minnas, tänka till och fundera!


18: Vad ska man välja? Invandring eller mer personal till behövande, tex, äldreboende, sjukvård m.m.?
Egentligen så ska man inte behöva välja tycker jag, det borde kunna rymmas både och i en budget, men om jag måste välja, ja nu kommer det bli rama skrik, jag är beredd på det, men jag skulle välja mer personal till behövande om jag måste välja. Vården av gamla och sjuka är för bedrövlig på vissa håll i landet och det måste bli ett stopp på alla indragningar av personal, så att våra gamla kan få en bra och säker vård. Men jag tycker också att vi i nuläget måste bli bättre på att ta hand om dom invandrare som redan har. Så länge vi inte kan ge alla våra invandrare drägliga arbeten, bra språkundervisning, beboeliga lägenheter m.m. så kan vi inte ta in flera, vi måste se om de våra först. Vi måste också se till att alla unga och arbetslösa kan få drägliga arbeten, att alla sjuka får rätt vård, att alla barn får bra dagpassning och skola, att alla tonåringar har någonstans att ta vägen på sin fritid.




En härlig rosenbuske på mamma och Ingvars kolonilott. Foto: Jag

Allmänt | |
#1 - - Lotta:

Så rätt så rätt, våra gamla som slitit och som uppfostrat våra föräldrar under kriget,i fattigdom, kalla vintrar och dåligt med mat.De borde få en bättre ålderdom än många har idag. Om det här kan jag skriva hur mycket som så det är lika bra jag nöjer mig .

Kram

#2 - - Tobias Martinsson - PhotoFrame:

sv. Tack så jätte mkt :D

#3 - - Yvonne:

¨å sannt det du skriver..Trevligt att du hittade in till mej.Välkommen igen.Ska kolla vem du kom in ifrån.:-)

#4 - - Anki:

Jag är här inne och läser var dag även om jag inte orkar skriva varje gång. Kram

#5 - - Linda:

Man ska inte behöva välja tycker jag. Det är såna självklara saker. Äldrevård, sjukvård, förskola, skola...etc. Sånt där som de själva förväntar sig få den bästa vården, pedagogiken osv.

Jag vet inte alls på vilken ben jag ska stå till valet. Vill inte ha Alliansen, men vill heller inte ha Sahlin som statsminister.



Tack tack, för den snälla orden, gratulationerna.

Bakslagen kommer än, men inte lika ofta.

Jag är fast besluten att jag ska bli så bra jag bara kan. Träningen, vården...ja alla de olika byggstenarna som man behöver. Jag har haft tur.

#6 - - Sand mellan tårna:

Äldre, sjukvård, skola mm är viktigt så för mig hade valet varit lätt.

#7 - - Synnöve:

Hade nog valt detsamma ska jag säga.

De som byggde upp det här landet ska ha första prioritet anser jag.

Som tur är får jag inte rösta i Sverige eftersom jag är norsk medborgare.

Men jag vet vad jag röstat på här och kommer rösta på nästa år när vi har val igen.



Ha det gott.

Synnöve.

#8 - - Pia:

Jag tycker som du.. Vi måste ta hand om de invandrare som redan finns här i Sverige och självklart se till att skola, vård och äldreomsorg funkar tillfredsställande. Viktigt är oxå att få ungdomar i arbete.. Det betyder så mycket, det där första riktiga arbetet.

#9 - - J:son:

Helt klart!

Håller med till 100 %!



Kramis J:son

Upp