tradera och liknande...

Usch nu måste man alltså vara försiktig när man säljer och köper på Tradera. Säljer man för billigt så kan folk tro att man har stulit sakerna och köper man för billigt så kan man åka dit på att man har köpt stulna varor. När jag säljer varor på Tradera så börjar jag nästan alltid med ett väldigt lågt pris, eftersom jag har märkt att då ökar budgivningen mest. Men då kan alltså folk tro att jag har stulit sakerna. Och eftersom jag ibland säljer barnens grejer som de aldrig ens har använt, men som vi kanske har haft hemma ett bra tag, så ser det alltså ändå värre ut. Men alla som har barn vet ju att vissa saker aldrig används utan bara blir liggande och så har tiden för återköp gått ut och då har jag sålt det på Tradera, ibland helt utan vinst men ändå inte helt i förlust. Jaja det blev en tankeställare detta i alla fall...
Tradera och liknande | |
#1 - - Ama de casa:

Det är verkligen en balansgång det där...

#2 - - carina:

Jag har faktiskt aldrig använt mig av Tradera!

Men det är roligt säger många att hålla på :)

Kramen vännen♥

#3 - - Carina:

Ja hur man än vrider och vänder så har man rumpan bak.Förstår ditt dilema.

nskar dig en fin och härlig helg.

Kram

#4 - - soffie:

jag har aldrig använt mej av tradera,men det verkar bra för dem som gillar att bugiva trist när folk ska tro man har stuliy´t saker man vill bli av med,

kramen

#5 - - Sussi:

Ja man får verkligen passa sig. Hur och än man gör. Men jag tycker du ska fortsätta att sälja som du gör. Det är nog ingen som tror att du stulit sakerna..



Kramisar

#6 - - Lejonkvinnan:

Jag har både sålt och köpt på Tradera, men kollar alltid upp "betygen". Där får man ju oftast en hint om säljaren. I just detta fallet hade jag nog börjat fundera, för inte säljer man ju för så mycket / köper för så mycket av samma säljare...eller? Hade nog reagerat på det tror jag i alla fall.



Klart att man får passa sig, men har man själv rent mjöl i påsen och går på sin magkänsla så tror jag att man får lita på folk...men så är jag ju godtrogen i och för sig ;)

Fortsätt att sälja, jag tror inte att någon tror att du har stulit varorna!



Stor kram

#7 - - Fnulan:

Har massor med grejjer att sälja men orkar inte!!!

Är i en tenta period... så ledsen om jag är en dålig bloggvän!

#8 - - Camilla:

Tänk så många kronor jag kastat. I ställe för att lägga ut sakerna på tradera.

Jag BORDE lägga ut på tradera men jag är för bekväm för det.

Det går lättare att be Gubben åka till tippen :)

Kram på dig!

#9 - - Nett:

Kul med tradera, mina priser som jag har startat med har alltid varit 1 kr, roligare att se då det bjuds :)

#10 - - Husfrun:

Jag har aldrig vågat köpa något på Tradera, är livrädd att bli lurad.



Sv. Undrar över det här med anhöriga. Om de får följa med på "reumaresa" och isf till vilket pris?



Kram.

#11 - - Lotta:

Det där har jag aldrig tänkt på. Naturligtvis kan det ju vara på det sättet. Jag brukar själv sälja saker där. En del billiga en del lite mera prisvärda. Ett bra ställe att hitta saker man söker.

Ha en trevlig lördag!

kram

#12 - - Ann Catrine:

Och jag som aldrig vare sig sålt eller köpt på Tradera!

(fast jag är sugen på att lägga ut ett skåp..)



Trevlig Valborg rara du!

#13 - - Agneta:

fortssätt du att sälja, det är nog skillnad på de som alltid säljer till underpriser och nya varor. Det påminner mig aom att jag har 2 kassar som borde fotas och läggas in snarast...

#14 - - laura:

Det brukar ju börja på 1 krona ibland så klart priserna är låga om inga bud kommer in :)

Upp