ja vad gör man inte för sina barn...

Min yngsta dotter skulle få handla på sig kläder idag efter att vi hade varit och kollat synen och beställt glasögon och ja vill hon handla kläder inne i stan så får det ju bli så. Så efter synundersökning och annat fix så tog vi tunnelbanab in till T-centralen och gick mot Rock Zone, som alltså var vårt mål. Väl där hittade dottern en hoodie och tre t-shirtar med coola och godkända tryck. Sedan skulle vi igenom folkhavet/turistströmmen på Drottninggatan och ja att trängas är inte min starkaste sida här i livet. Att trängas och bli irriterad på slöa turister (förlåt alla icke Stockholmare) urlakar mitt humör. Dottern valde sedan att gå hem medan jag fortsatte till Farsta Centrum för lite inhandling av present till min (styv)pappa och lite till ikväll. Och det var samma trängsel i centrum som i stan så när jag var påväg hem bara brast humöret och jag ringde hem till maken och krävde att få bärhjälp. Tur man har en make som gillar läget och hör på min röst hur det står till, jag älskar dig. Värktabletterna låg ju såklart hemma så jag hade värk i halsen och kroppen och ville bara hem och tjura. För ja så larvig är jag, när jag blir på det där humöret så måste jag tjura av mig lite. Förlåt familjen, ni vet hur jag är...

Väl hemma har mellandottern sin pojkvän hemma, de firar två månader (grattis till dom) och ja nu har han alltså fått höra hur hennes mamma låter när hon är riktigt sur och tvär. Men jag hoppas att han pallar det...



Men sen kan man lyssna på lite nya låtar med Melissa Horn och bli på bra humör igen.

Till alla er som är på mammabloggkryssningen: Ha det så himla skoj, jag är bra avis på er att ni kunde åka. Nästa år hoppas jag att jag kan förlja med.
Vardag | |
#1 - - Helena:

Man kan inte vara go och glad jämt! Och pojkvännen stod säkert pall. De brukar vara tåliga i den åldern....;))))

Kram

#2 - - Barnens Hjältar:

Man är inte mer än människa och visst gör man allt för sina barn :-)

#3 - - Lena:

Så mycket folk i stan och jag får panik... kanske därför jag aldrig är inne i stan? :) Kram

#4 - - soffie:

jag hatar att ränna runt i affärer i trängsel ,brukar alltid se till att handla precis då de öppnat eller innan stängning;)

å att tjura vid sånna tillfällen är helt rätt tycker jag;)

,himla trist att du ej kom iväg på kryssningen men du får hänga på nästa gång,kramen

#5 - - Aggie:

Usch ja, det är inte kul att trängas, det är bedrövligt trist och lika trist är det att bära en massa saker och samtidigt försöka titta....usch usch usch.....man har all rätt att bli kinkig!

Agneta kram

#6 - - Ninni:

Tur du har en snäll man som tar hand om dig när du behöver tjura av dig lite=)



Ibland bara måste man det..kram kram

#7 - - Husfrun:

Sån är jag också, men måste få tjura av sig ibland ;)

#8 - - Linda aka Javamorsan:

Ja du för barnens skull gör man vad som helst!

#9 - - Pia:

Usch.. jag förstår precis hur du känner dig.. När det liksom bara tar tvärstopp med både ork och smärtgräns.. Se dock till att du aldrig mer lämnar hemmet utan värktabletter!

Kram på dig!!!

#10 - - Agneta:

sådant där humör var jag med i fredags, trodde jag skulle explodera ju mer kvällen gick. La mig till slut för att inte säga eller göra något dumt.

Upp