andra advent - redan...

Vart försvinner tiden? Hjälp det är redan andra advent - idag blir det städning och pyntning och adventsfika som får stå på schemat. Kanske kan jag få till ett inlägg till fototriss - får se om jag orkar.

Tack för era fina och stöttande kommentarer under det förra inlägget - jag tror nog att de flesta av er vet/förstår eller kan gissa er till vad allt detta handlar om - nu gäller det att göra det bästa av saken.

Tack till Barnens Hjältar som gav mig ett nytt ord att använda - Funktionstillgångar. Funktionstillgångar är ett så klockrent ord som verkligen känns helt rätt i munnen. Med detta ord ser och tänker man främst på alla tillgångar som finns för det kan jag lova er att tillgångar det finns det gott om hos denna flicka. Många fler tillgångar än vad jag har i mycket! Sen kanske det är svårare i annat - men det är ju det man ska ta tag i och finna lämpliga strategier för. Stärka, uppmuntra och pusha är vad det handlar om nu!

Här ska läras, läsas, uppmuntras, stärkas och informeras så att alla i hennes omgivning ser henne precis som den underbara, kloka, fina och starka flicka som hon är!

Funktionstillgångar!!! - det ordet tänker jag använda från och med nu.


en så fin bild på min yngsta underbara dotter som vid tillfället på fotot nog var kanske 3 år...
livet | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja det är ett klokt ord <3

Kram

#2 - - ♥ Carina ♥:

Det var ett bra ord! Positivt!

#3 - - Nett:

Så söt hon var där :) Hoppas att du får en fin andre advent. Kram

#4 - - inger stark:

Mycket, mycket bra! Ha det så bra nu alla mina älsklingar, älskar er så mycket, massor av kramar

#5 - - Mia:

Ett suveränt ord, smakar jättebra i munnen! Har 2 bonus-ungdomar med sådana tillgångar, har själv sagt barn med mer speciella behov o extra stöd av oss... Du kan ju gissa hur mycket jag lärt mig i och med att vi träffades då 2003, en har Aspberger o en är Autist (spektrat är ju stort här har jag lärt mig och alla speciella egenskaper ryms)



En god o fridfull 2:a advent hoppas jag du och de dina haft!

#6 - - Fnulan:

Klockrent begrepp!!! Hoppas du mår bra...

#7 - - soffie:

jisses va tiden går snabbt..ibland vill man bara stoppa tiden men just nu då mörkret är här kan det fortsätta gå snabbt;) kramen och guuu vilken sötis och hoppas allt blir så bra det går,

#8 - - Agneta:

ja jisses vad tiden rinner iväg nu dennna månad!

Funktionstillgång..ett bra ord!

kram

#9 - - messan:

Ja, det går nästan alldels för fort nu:). Hon är klok hon det tycker jag med!

Ha en fortsatt fin advent!

Kram

#10 - - Barnens Hjältar:

tack :-)

Visst är det ett bra ord, man blir glad och stärkt :-)



Ja visst är det jobbigt det där, klister i röven-syndromet brukar en vän kalla det ;)

#11 - - Vuxenmamman:

KRAM.......KRAM....

Allt blir bra

#12 - - Mia:

Ja för visst är de tillgångar ändå för oss andra att lära av och med så mycket insikt i det vi vuxna glömmer bort, på nåt sätt närmre sig själva än vi blir när vi är "tvugna" att växa upp.



Härlig 2:a advent hos er, perfekt helt enkelt med allt som behövs - har man tända ljus o julmust så är dagen räddad :-D



Kramisar

Upp