något jag aldrig glömmer... -dag 10...

Något jag aldrig glömmer.

Det måste nog bli första mötet med min man.

Jag var på en fest som SL hade anordnat - var bjuden dit via en vän - och hade först inte alls tänkt gå eftersom jag jobbade den helgen. Jag jobbade på den tiden på SÖS och hade en långhelg framför mig med jobb. Men efter en lång övertalning så gick jag.
Efter god mat och dryck så blev det dans och jag blev uppbjuden.
Mitt under dansen så släcktes hela dansgolvet ned, det blev kolsvart i lokalen, tills en spotlight riktades in och lös på mig - bara på mig. Fy så generad jag blev och killen jag dansade med också, han försvann snabbt. Uppe på en balkong vid dansgolvet så stod min blivande man med min vän (som bjudit med mig dit) och mannens vän. Dom asgarvar och min blivande man riktar den här spotlighten mot mig.
Så jag får ju såklart liksom springa upp dit....

Han (mannen min) var ljustekniker och DJ under den här festen och har så här i efterhand berättat att han blev så förälskad i mig när han såg mig att han liksom bara kände att han måste väcka min uppmärksamhet. Och JA nog väckte han min uppmärksamhet alltid.

Nu (nästan) 20 år senare är vi fortfarande ett par, vi har snart varit gifta i 18 år och har tre underbara döttrar.
Tänk vad en fest och en spotlight kan göra med ens liv....


Här var inte så gamla... sommaren 1992.

julkalender | |
#1 - - EMELIE:

min vackra mamma <3

#2 - - carina:

Fin bild på er :)

Kramen vännen♥

#3 - - Martina:

Fint minne!

#4 - - Linda aka Javamorsan:

Härligt minne!

Tänk att en enda kväll leda till ett helt liv. Helt fantastiskt!

#5 - - carola:

wow 20 år och 18 som gifta.

Hur har ni lyckats med detta:)....



Vaknade hemma idag, morgon pussar av barnen..det är medicin för själen det

kramisar

Upp