real-life i bilder...

Nu är det dags för Yohannas real-life igen, temat för den här veckan är Julspecial.


datumljus hör till julen...

Vi har alltid ett så kallat datumljus varje december. Jag glömmer alltid att köpa ljuset i tid så jag får alltid springa runt i flera olika affärer innan jag får tag i ett, typ den sista november brukar det bli.
Så som ni förstår är ljusen aldrig av samma "sort", det är alltid olika från år till år - jag tar det första bästa jag hittar då när jag springer runt som en tok och letar.

Och vi eldar det aldrig i fas. I år ligger vi bra till faktiskt - kanske beror det på att döttrarna har blivit äldre och liksom hjälper till att hålla ordning på datumen eller så är det bara ren och skär tur i år.
Oftast brukar vi nämligen ligga drygt en vecka efter datummässigt och så får vi "långelda" för att komma i kapp - men endå ska jag ha ett sådant där ljus varje år, det hör till. Ingen jul utan datumljus.
Jag hade ett till och med de år som jag bodde ensam och inte ens julpyntade så mycket.
Så ibland känner jag mig lite smått besatt av det här med datumljus - är det verkligen så viktigt eller har jag bara gjort en grej av det hela...

Men vi har alltid haft datumljus hemma hos oss det har vart lika viktigt som adventsljusen. Lite som en adventskalender i ljusform, man ser med blotta ögat att julen kommer närmare...

Vill ni se fler Julspecialare real-life så kikar ni hos Yohanna.
real-life | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Såna ljus är så fina men jag är obotlig med att komma ihåg att släcka dem!! :)

Ja vips så har det brunnit från 1 till 10 typ... och ja... :)

Kanske man kan lära en "gammal hund sitta" :) Ska nog ge ljuset en ny chans här hemma :)



Kram

#2 - - Yohanna i Las Palmas:

Just datumljus har jag aldrig varit besatt av. Många andra saker men aldrig detta ;)

Kul att du är med.

Återkommer i morgon med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

#3 - - inger stark:

det där med ljuset har du nog fått från mig. Jag är lika hysterisk och lika glömsk. men i år var jag ute i god tid och i år är vi nästan i fas. Puss o kram

#4 - - carina:

Roligt med datumljus :) men man kanske lätt glömmer att blåsaut dom och flera datum brinner ut Ler

Kramen vännen♥

#5 - - Tova Bokugglan:

Svar: Jag var tyvärr inte med på Julklappsbyte Large (för jag tror det är det du menar...). Så du får fortsätta leta ;D

#6 - - Stina:

Tänkte bara säga att jag flyttat min blogg.



/Stina



#7 - - Fnulan:

Jag har inte datumljus för jag glömmer tända dom..

KRAM

#8 - - Pysselfarmor:

Sorry sorry jag är inte din hemliga bokvän.

Det har min bokvän redan gissat korrekt på. Så du får fortsätta att leta....

#9 - - Yohanna i Las Palmas:

God Afton!

Då ville jag bara meddela att veckans sammanställning av real life ligger ute nu för granskning av er ;)

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/sammanstallning-av-real-life-julspecial.html



Tack för medverkan denna veckan.

Nästa vecka kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

#10 - - Jenny:

Jamen gör det! Jag tycker det är jätteroligt och vi utökar kulskaran allt eftersom det kommer till pojkvänner, flickvänner, och så småning om barnbarn och kanske till och med barnbarnsbarn...



kram

#11 - - Agneta:

sådana där datumljus har jag aldrig lyckats få till på ett bra sätt, antigen glöms de helt eller så eldas de för mkt :-)

kram

#12 - - mammakero:

Vilken vacker bild du har som bakgrund!

Jag tror alla har en (eller flera) speciella saker som absolut MÅSTE vara med, annars infinner inte julkänslan sej. Förr hade jag ett änglaspel, utan dess klirrande kändes det inte alls jullikt. En jul gick den sönder och därefter har jag inte hittat ett änglaspel som liknar det. Nu har jag inte haft ett sådant på säkert 10 år. Nu kvittar det.

En god fortsättning på det nya året önskar jag dej!

Upp