facebook...

Oj mycket kan hända på facebook, ibland förvånas man. Jag la upp en statusrad som retade en person i min vänkrets så mycket att hon nu har tagit bort mig som vän, ja men så kan det gå. Jag står för min statusrad. Det blev en väldig diskussion kring min statusrad, jag var inte inblandad i diskussionen, och hon tyckte att jag skulle gå in och ta bort det mina andra vänner skrivit. Då jag inte gjorde det snabbt nog så tog hon bort mig, ja så kan det bli. Det gör mig ingenting, det var en gammal vän från låg- och mellanstadiet och jag har inte träffat henne på 26 år, så jag räknar henne inte riktigt till vän. Det är lite svårt det där med facebook för alla man lägger till blir ju ens vänner men jag anser att vissa i min vänlista bara är mina bekanta eller några jag känner och vet vilka det är. Inte har jag någon behållning av att ha en vän från låg- och mellanstadiet egentligen men det blir lätt så på FB att man lägger till alla sina gamla klasskompisar, varför vet jag inte egentligen. Ganska sjukt egentligen. En människa man inte träffat på 26 år är ju inte ens vän... Eller det tycker inte jag i alla fall.


foto på mig när jag var 5 eller 6 år.
livet | |
#1 - - Johanna:

tyvärr inte , det är en låt med style :)

#2 - - Ann Catrine:

Trist,men såna vänner kan man ju vara utan...

En vän till mig skrev att hon hade ovanligt

mycket värk en dag,

och jädrans vad kommentarer hon fick!

Inga vänliga ord, det var "bitterfitta"

och allt möjligt.

Var riktigt obehagligt!

Men inte ska andra säga vad man "får" skriva i

sin statusrad,eller på sin blogg förresten...

(mig hittar du på FB om du söker på namnet i

e-postadressen, lägg bara till två prickar på o:et)



SV; jag har anmält mig på bravardag.se,

de har bra produkter man får testa,

utan stort åtagande.Anmäl dig)!



Nattinatti raring!

#3 - - Kristina:

Men oj då, så snarstucket av henne! Men precis som du säger, det är lite märkligt med FB. Plötsligt dyker människor som bara är väldigt ytliga bekanta upp och vill bli vän. Sedan finns de där och man har inget utbyte av varandra. Jag har faktiskt rensat upp lite grann, tagit bort några som känns helt meningslöst att ha där.

#4 - - Lejonkvinnan:

Var tvungen att gå in och läsa diskussionen ni haft, och jag kan bara säga att du kan vara glad över att hon försvann från din vänlista.

Själv så har jag inte så många vänner där, eftersom jag inte lagt till så många, bara dom jag vill ha där :) Och dessutom är det inte många som har lagt till mig heller för den delen...



Kram på dig!!

#5 - - Stina:

Ojdå, då var det väl känsligt. Nåja som någon anna skrev, då kan du vara utan en sån vän.



Kram

#6 - - Diana:

Det är just de vännerna som jag lägger till på fb, mina "riktiga" vänner träffar jag ju. Men det är skoj att kunna uppdatera sig om gamla bekantas liv. Men du vet väl att du kan välja hur mycket en person ska se om dig? Vissa har jag satt att de bara typ ser mitt namn, inget mer, inga statusuppdateringar eller så.

Men din "vän" var tramsig tycker jag, man får väl respektera andras åsikter även om man inte håller med.

#7 - - Fnulan:

Facebook facebook.... jisses vissa tar det på dödligt allvar! Skaffa er ett liv istället om man inte klarar av det!!!



TACK!!!

puss! Inget svar till dig?

#8 - - Nett:

Ja sådana kan man vara utan, och eftersom det inte var en nära vän så var dte ingen större förlust kanske. Att det finns de som tar åt sig av småsaker. Kram

#9 - - Lena:

Jag tycker Facebook är kul, just för att man får lite kontakt med folk som tidigare inte fanns i ens liv. Men jag har också blivit utrensad ibland, bryr mig inte så mycket om det. Snarare är det en bekräftelse på deras barnslighet än något annat :) Ha en bra dag! Kram

#10 - - Emelie:

Men visst är det! :) Guacamole är farligt, jag är som besatt.



Hoppas att du mår bra!

kramar

#11 - - Stattinskan:

Men vad??? Vilka hemskheter var det du skrev som fick denna ömhudade människa att reagera så starkt? :-) Lite barnsligt kan jag tycka, men nu vet du ju var den personen står ... Inget ont som inte har nått gott med sig ;-)

KRAM

#12 - - Mona:

Det kan bli fel både på fb och när man skriver sms. Men vad skrev du då?? Nyfiken.

Jag tog bort en klasskamrat ifrån vänlistan när jag stötte på henne flera ggr på samma affär och hon inte kunde hejja på mig. Då blev jag lite ilsk. Man borde väl kunna säga hej när man möts ute??

Kram

#13 - - mammakero:

Ja, det är allt ett ställe full med dolda minfält, FB. Båda döttrarna har det, men inte jag. Flera gamla bekanta har frågat och inbjudit mej, men jag förstår inte vitsen om jag ska vara ärlig. Dessutom verkar FB lätt bli beroendeframkallande...! ;)

Upp