ja vad ska man säga...

SL hör verkligen inte ihop med snö och vinter. Nu har det flera morgnar varit kalabalik på bussen som jag tar på morgonen. Dels har den varit rejält försenad och fullproppad med passagerare och dels stannar den vid fel hållplats så att vi allihopa får springa över ett övergångsställe med rödljus och kraftig trafik för att hinna med den. Nu har jag ringt SL både imorse och nu i eftermiddags, men jag får inga bra svar. Snart händer det väl en olycka där på det hala övergångsstället, men då kanske det händer något. Då kanske SL gör något åt att deras förare inte är informerade om att det på grund av halkan ska vara hållplatsbyte. På SL´s hemsida är det så fint uppdaterat om hållplatsbyte på grund av halka och det ska enligt hemsidan vara så hela februari ändå stannar bussen på fel hållplats både på morgonen och eftermiddagen...


foto:jag
Allmänt | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Ibland är man glad att man bor på "landet"...;)

#2 - - Ann Catrine:

Det verkar som SJ och alla bussbolag

har blivit sent informerade om att vi

i Sverige har vinter en gång/år...

#3 - - Krister:

Hej igen! Kände mig tvungen att titta in efter din kommentar på min blogg. Det är ju jobbigt om du känner att du äter LCHF "förgäves". Även om du inte går ner i vikt så kanske du går ner i mått? Eller känner dig piggare? Alla kroppar är olika och reagerar olika. Du kanske också har hypotyreos? Det påverkar i allra högsta grad ämnesomsättningen.



Hur som helst tror jag att vi kommer må bättre om några år än vad våra jämngamla gör. :)

#4 - - Kristina:

Jag har en känsla av att jag efter att ha flyttat upp hit har glorifierat SL en aning bara för att jag tycker att det funkar så dåligt med lokaltrafiken här. Men nu när jag läser det du skrivit väcks en del mindre goda minnen av SL...

Upp