snö snö snö...

Just när det började kännas lite vårlikt så får vi ett bakslag med råge. Här har det under de senaste 12 timmarna snöat drygt 2 dm. Nu vet ju jag att det aldrig blir vår i februari och jag var beredd på bakslag, men det här, nja det var kanske lite väl mycket snö på en gång kan jag tycka. Alla bussar är inställda i Stockholm med omnejd, t-banan har rejäla förseningar och pendeltågen likaså och att ta sig fram med bil kan inte heller vara så lätt eftersom det just nu inte tycks plogas någonstans.


foto:jag

Vi som hade tänkt att ta ner allt "julpynt" från balkongen i helgen eftersom all snö hade töat bort, men tji fick vi nu är snön tillbaka med råge. Och ser ni snöyran i bakgrunden, jag stannar nog inne hela dagen idag tror jag.


foto:jag

Vår katt Misse var mycket nyfiken när jag öppnade balkongdörren för att fota, men hon vågade bara ta två steg ut i snön sen gick hon in igen. Fast det blev två fina tassavtryck i snön som jag har försökt fånga på bild.

En fråga till er andra som kör lchf: Varför står jag still viktmässigt? Nu är jag inne på 3:e veckan med stillastående vikt (nej jag har inte tagit måtten den här veckan ännu). Vad gör jag för fel? För något fel måste jag nästan göra. Jag vill inte byta diet för jag trivs oerhört bra med lchf maten och min värk i kroppen har blivit så mycket mindre/bättre sedan jag började med lchf, likaså min mage som alltid gjorde ont förut är nu helt bra, men jag vill faktiskt gå ner i vikt också. Har ni kört fast i viktnedgången någon gång och ifall ni gjort det hur tog ni er därifrån?
livet | |
#1 - - Ama de casa:

Dom där bakslagen är verkligen inte roliga... Det verkar ju komma hur mycket snö som helst, hela tiden... :-(



sv: Just nu läser jag Svart sorti, av Giles Blunt. Riktigt bra, tycker jag :-)

#2 - - Lejonkvinnan:

Jag kan inget om den dieten men googlar man så står det lite här och där att om man står still så ska man dra ner på mejeriprodukterna. Men jag vet inte.



Här är det lugnt med snöandet idag, det var värre i går. Hoppas det blir vår snart!!



Kram

#3 - - Helene:

Samma väder här = ((

Ha en fin helg.

Kram Helene.

#4 - - ejmis:

Jag står också helt stilla =( Tänker lägga till mer motion nu...

#5 - - Anonym:

Fy... vem ville ha mer snö? Usch nej....även vår julslinga sitter kvar av samma orsak.



Jag står också helt stilla i viktnedgången.... fattar ingen ting.... inte hänt något på två veckor... mer än några hekton upp... sedan ner.... upp...ned... plus minus noll.PUST!



Kati

#6 - - Marianne:

Usch så mycket snö,vi har bara ett tunt lager,så nu hoppas katterna att de snart får gå ut.De är innekatter som får va ute på sommaren i koppel.Nu längtar de ut, var gång solen skiner står de vid dörren o undrar om dett är sommar.

Ha det gott.

Upp