dag 14...

Nu är jag inne på min 14:e dag av lchf mat, det fungerar fortfarande bra, men det är klart att suget dyker upp ibland. Främst beror nog det på att det just nu ekar ganska tomt i både kyl och skafferi så det där tillåtna jag skulle kunna stilla suget med finns inte hemma. Men det löser sig på tisdag för då fylls skafferiet och kylen på ordentligt.

Viktnedgången har ju vart så där halv bra eller jag får väl vara nöjd med de kilo jag gått ner, men jag har hört om dom som liksom rasat i vikt med lchf. Och jag tycks inte vara en av dom. Antingen så gör jag något fel eller så fungerar min kropp på det sättet.
-3,4 kg har det blivit allt som allt på 14 dagar!

Men jag märker av så mycket annat i kroppen, det är inte bara vikten. Värken i kroppen har blivit mindre, magen mår bra, huden är finare och lenare, klådan i hårbotten är borta m.m. så jag får kanske vara nöjd med det och med mina -3,4 kg...


foto:jag

Det blev smoothie till frukost idag också, jag står mig ganska länge på den och det är så gott. Faktiskt mycket godare än bacon och ägg på morgonen. Kanske att jag imorgon ska testa att röra ner lite linfrön eller physalisfrön i smoothien imorgon, mest för att testa.
| |
#1 - - Therese - Sockenvägens Söta:

Jag måste nog ta tag i mit lchf:ande igen, för som du skriver man mår bra... KRAM!

#2 - - Trolda:

Det är väl ett fantastiskt fint resultat tycker jag!!! =D Duktiga du! =D



Trolda - kramar =D

#3 - - Nett:

Tack för det :)



Tycker det är ett bra resultat, visst när man håller på att gå ner i vikt så vill man se snabb resultat, men att det går lite saktare är ju destu bättre egentligen.



Tycker att det verkar intressant med denna dieten, hade jag inte gjort operationen för tre år sedan så hade det säkert varit ett alternativ som jag hade hoppat på idag.



Kram

#4 - - Johanna:

oh det såg gott ut! :)



haha nej kommentarerna på bloggen vill jag inte stänga av, det vore trist då haha!

#5 - - ansepanse:

grattis till viktnedgången :) själv är jag diabetiker och vet inte om jag som sådan kan använda mig av en sådan diet

ha en fin lördag - kramar

#6 - - Mona:

Jag tycker att 3,4 kilo är mycket på två veckor.

Ha de bra

#7 - - Marie:

Jag skulle vara jättenöjd om mitt resultat visade på lika mycket.

SV: "expertråden" fick jag av min ene svärson, han har verkligen gröna fingrar när det gäller orkidéer!

* Blomman ska stå i västerfönster.

* Vattna igenom riktigt var fjortonde dag. Jag brukar vattna den under vattenkranen och låta allt rinna av innan jag ställer den i ytterkrukan igen.

Lycka till!

Kram♥

#8 - - Ingrid:

3,4 kg är väl jättebra!! Tror inte alls på de där storrasen.. Lugnt stabilt tempo så mår kroppen bäst!! kram och lycka till!

#9 - - Pia:

Det är ju toppenbra resultat på bara två veckor!!! Det är bra att du inte rasar i vikt för snabbt, för då hinner huden dra ihop sig. Det är ju inte kul att gå ner mycket i vikt och ha en massa löst skinn..

Kram!

#10 - - carina:

Det är ju ett jättebra resultat :)

Kramen!

#11 - - ejmis:

-3,4 kg är ju jättebra!!!

#12 - - Ama de casa:

Men det är väl jättebra! Jag tror inte att det är bra om det går FÖR fort - jag tror det är svårare att hålla då :-)

#13 - - Camilla:

Gud vad du är duktig!

Bra jobbat!

-3,4kg...det är ju helt fantastiskt!

Kram på dig!

#14 - - Johanna:

Tack så mycket! :) Ja presenterna var jätte fina! Så är kanon nöjd med hela dagen!!! :)



Lade till dig på min bloglovin, på tiden nu :)

#15 - - Agneta:

det är inte alltid man ska stirra sig blind på vikten, du har ju vunnit så mkt annat och sedan så tycker jag i o för sig att över 3 kg är bra jobbat!

#16 - - Moonwitch:

Var glad för den förändring du upplever så ska du se att kilona också rasar snart...

Kramen!

#17 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej Namne !

När man ser sitt namn hajar man till.

Hittade Dig nu via kostdoktorn.En vecka har jag inte ätit några kolisar.Doktorns order.Jag kunde dö sa han om jag fortsatte.Ska testa smoothie, kanske godare än bara youghurt o.bär.Men det feta gillar jag inte efter som jag alltid äter smalt.Försökte med GI-metoden,gick upp 6 kg med den.

Det är kämpigt för det är fel åratid äta kall mat.

På vintern vill jag i alla fall ha varm mat.

Smal blir jag aldrig det vet jag,men lite rörligare.Är ju inte purung precis fyller 68 i Mars.

Ser ut som om jag väntar trillingar.Hemskt.

Klarar det nu, när jag vet att så många andra i bloggens värld kämpar för ett nyttigare liv, och vi har ju bara ett.



#18 - - emly:

Men jisses så gott det där såg ut då! :)



kram!

Upp