dag 5....

Nu är jag inne på 5:e dagen med lchf. Jag har väl aldrig i hela mitt vuxna liv varit utan godis eller socker så länge som nu och det fungerar än så länge utmärkt, jag är inte ens sötsugen.

Jag har alltid i mitt vuxna liv haft godis och sötsaker hemma och gått och nallat på det vardag som helg, fanns det inte godis hemma tog jag gärna ett stort glas Oboy men mycket oboypulver i så att det blev en chokladsmet på botten av glaset. Suget efter att stoppa något sött i munnen har alltid funnits där känns det som och nu har jag fixat 4 hela dagar utan ett endaste gnutta socker. Jag är mållös över hur bra det ändå har fungerat. Just nu känns det som om jag skulle kunna fortsätta så här, ja kanske inte hela livet, men bra länge. Men det återstår att se, jag tar en dag i taget.

Magen min är också redan nu mycket bättre, inte uppkörd, gasig och jobbig. Utan den sköter sig som den ska känns det som.

Men nu ska jag sätta mig i soffan och läsa om lchf, en bok som Annika Dalhqvist skrivit och som jag gav min dotter i julklapp eftersom hon önskade sig den. Där tror jag att jag finner lite svar på mina frågor. Annars väntar jag på 2 böcker som bloggerskan Anna. J. D. Jacobsson skrivit, där i väntar många lchf-recept och historien om hennes viktresa. Jag ser fram emot posten nästa vecka.


bild lånad av: google
| |
#1 - - Maria:

Vad du är duktig :) Blir såå glad för din skull...Även om du får ett återfall så är det bara att ta nya tag :)

Jag har oxå börjat ta tag i mitt godissug..

Ha en mysig trettondag !

Kram

#2 - - erika:

jag vill ha tacos utan alla kolhydrater till helgen :))))

#3 - - Daniel:

Kämpa på, du kommer att lyckas!!!

#4 - - Fnulan:

Du är sjuk!! Det går över snart, lägg dig och vila, man kan INTE leva utan godissug!!! SÅ det så!!!!!



sv: Blir bättre när alla är i skolan och den lilla fått dagis (tror jag...)

Vi ska åka den 1/8, kolla länken, det är det hotellet. Kostade 41 000 för oss alla fem med all inc. två veckor! GÖÖÖÖTT

#5 - - Lejonkvinnan:

Go girl! Du är jätteduktig som fixar det här :)

#6 - - Marie:

Vad duktig du är!!!

Men hallå....hur ska man kunna leva utan bröd och pasta?????

Godis och kakor klarar jag mig utan, men just att inte få äta mackor:((

Fortsätter följa dig, spännande!!

Kram♥

#7 - - Agneta:

så härligt att höra att det går bra o att inget sug har stört dig! Fortsätt så....själv så är jag inte lika duktig. Ligger här och knaprar under tiden.

#8 - - ejmis:

Jag väntar också på två nya LCHF-böcker =)

Upp