extrajobb...

Min äldsta dotter har lyckats få extrajobb. Hon sökte jobbet i slutet på förra vecka, dagen efter ringde dom och bokade in en intervju, arbetsintervjun var hon på i måndags och i onsdags ringde de och sa att hon hade fått jobbet, så imorgon/fredag ska hon på informationsmöte och nästa vecka börjar hon jobba. Jag är faktiskt grymt stolt över henne, det var det andra jobbet hon har sökt i hela sitt liv och hon lyckas få det, bra jobbat tycker jag. Tre kvällar i veckan vill de att hon arbeta 3-4 timmar per/pass och hon tror själv att det kommer fungera fast hon går i gymnasiet. Så ja, jag har bara sagt: testa, fungerar det inte med skolan och läxorna så gör det inte då löser vi det då, men man måste testa. Så jag hoppas faktiskt för hennes skull att det här ska fungera bra för då kommer hon också ha sommarjobbet färdigt för i år och det vore verkligen bra.

Så nu är det bara jag som behöver ett extrajobb och sommarjobb. Jag har skickat iväg ansökningar och väntar alltså på svar, så vi får se hur det blir. Ni kan väl hålla tummarna för att jag kanske också kan få ett extrajobb/sommarjobb.
Familj | |
#1 - - Marie:

Klart att jag håller tummarna för dig!

Vad kul för dottern, extrapengar behövs alltid och speciellt i den åldern!



Sv: jag står stilla viktmässigt, har till och med gått upp:(

MEN, runt midjan har det minskat två cm och det är huvudsaken.

Jag tror att kroppen måste nog ställa in sig på den här kuren, det blev nog en chock att den blev bombarderad med fett;)

Du...vi ger inte upp!!!



Kram♥

#2 - - Ama de casa:

Verkligen duktigt av henne! Håller tummarna att det går lika bra för dig :-)

#3 - - Ninni:

Det var inte dåligt=) Härligt om hon kan få det att funka med skolan..

Och ett sommarjobb är verkligen inte lätt att få!



Ha en fin eftermiddag/kväll..kramen

#4 - - Diana:

Wow, det var jätte bra gjort av din dotter! Det är verkligen inte lätt att få jobb idag, man ska ha erfarenhet som en 50 åring, vara 20 år och inte vilja bilda familj...

Sök dig till vården om du kan tänka dig det, vi skriker efter folk på sommaren!

#5 - - per:

bara att gratulera dottern och hålla tummarna för dig!

#6 - - Kristina:

Vad skoj att hon fått jobb! Det verkar ju annars inte helt enkelt för ungdomarna att få jobb nu för tiden. Jag sällar mig till skaran som håller tummarna för att även du ska hitta jobb nu.

#7 - - Moonwitch:

Vad kul för henne...:)

Håller tummarna att du också får napp.

Kram!

Upp