fototriss i bilder...

Då var det dags igen för lite fototriss, dagens tema är dröm. Så jag tänkte såklart visa er min dröm i bilder...



Min första dröm (som håller på att bli verklig) är att bli Arkeolog och få vara med på utgrävningar.
Denna bild är från Flemmingsberg/Botkyrka i Stockholm och det ni ser (alla stenar) är en grav.



Resan vi (maken och jag) gjorde till Egypten januari 2010 var en dröm som gick i uppfyllelse.
Jag har drömt om att få resa till Egypten sedan jag var liten flicka. Dessa pelare finns i Karnaka templet.



Att få bo utomlands på t.ex. Teneriffa under vinterhalvåret är en dröm som jag har. Att varje kväll få se en sådan här vacker solnedgång vore underbart.

fototriss | |
#1 - - Pumita:

Spännande bilder! Den sista drömmen har vi gemensamt, att komma ifrån mörker och kyla vore underbart. :)



#2 - - Anna:

Arkeolog låter spännande! Fina drömmar! /Anna

#3 - - Lena/isis:

Härliga drömmar . Egypten har jag varit i men drömmen för mig är att åka dit igen. Lena/isis

#4 - - Jah Hollis:

Det är konkreta och klart genomförbara drömmar du har.

Tur du hann med Egypten då, nu är det kanske inte läge att åka dit, inte till Kairo i alla fall.

#5 - - Nett:

En underbar triss med drömmar, drömmar att förverkliga och se fram emot. När de är gjorda är det bara att blicka bakåt och leva på minnena av drömmarna man en gång hade. Kram

#6 - - Camilla:

Jag har alltid varit intresserad av gamla utgrävningar.

Men har blivit en arkeolog?

Nä...

Det får förbli en dröm.

Kram på dig!

#7 - - Stattinskan:

Då har vi mycket gemensamt. När jag var liten parvel ville jag också bli arkeolog och Egyptendrömmen förverkligades ju nyligen ...

Gomorron

#8 - - Helena:

Vad vore livet utan drömmar? En del slår in och andra förblir bara drömmar....

Du bjuder på härliga bilder. Ha det gott!

Kram Helena

#9 - - Ama de casa:

Fint illustrerade drömmar det där :-)

#10 - - Lena Rollmar:

Verkligt fina drömbilder!

#11 - - Agneta:

härliga drömbilder, och drömmen om arkeolog är du ju på väg att uppfylla nnu!

kram

#12 - - Birgitta Höglund's Mat:

Hej. Hoppas verkligen du kan realisera dina drömmar framöver, det är så skönt att få bo utomlands på vintern. Särskilt när man har värk. Klimatet gör så gott.

Sköt om dig och hoppas du mår bättre snart.

Soliga hälsningar från Alanya

#13 - - Virkaholic ☆ Teskedsmamman:

Drömma är aldrig fel och kan man sedan förverkliga dem så är man ju i himmelriket!

#14 - - @Receptomaten:

Bra drömmar när di blir verklighet. Fin triss!

#15 - - Sofie Haväng:

Grymt härlig solnedgång!

Upp