fototriss i bilder...

Jag tänkte att jag skulle prova en ny sak på bloggen idag, fototriss i bilder. Idén fick jag av enkoppkaffe. Den här gången ska bilderna handla om tid. Här kommer mina tre foton med nämnaren tid...



Dessa stenristningar/hällristningar har funnits under en lång tid.
Hällristningen finns i Flemingsberg/Botkyrka, Stockholm.



Det måste ha tagit lång tid att göra dessa ståtliga "figurer".
Hatshepsuts tempel, Egypten.



Att gå över denna underbara bro (som ni ser i bakgrunden) tar sin tid.
Bron vid den gamla staden Ronda, Spanien.

Alla tre bilderna har tiden gemensamt, tiden det måste tagit att uppföra dessa underverk, tiden de funnits kvar välbehållna och tiden jag tog mig att njuta av dessa platser.


fototriss | |
#1 - - Sussi:

Vackra bilder och rolig idé. Vinner man något eller lägger man bara ut för sin egen skull?



Ha en trevlig dag

#2 - - Axart:

uj, högt, blir nästan lite höjdrädd av sista bilden:).

alla tre väldigt vackra och tänkvärda.



AX

#3 - - Barnens Hjältar:

Wow, vilka vyer!

Kanonfina bilder och kul att även du hittat fototriss :-)

#4 - - cat:

Gillar dina bilder och din tolkning :)

#5 - - Barnens Hjältar:

Tack! Ja exakt en sådan lampa är det ..ett av få minnen kvar från den tiden :-)

#6 - - carina:

Vilken rolig ide du kom på :)

Fina bilder oxå!

Kramen

#7 - - Ama de casa:

Fina bilder till temat :-)



Bron är från Ronda, va? I alla fall är den väldigt lik den...

#8 - - Johanna:

Bra tid-bilder tycker jag! =)

#9 - - ejmis:

Svar: Jag vet inte om serien är baserad på någon bok.

#10 - - Nett:

Underbara bilder, och visst har du gjort rätt. (Kommer en ny fototriss varje vecka på söndagen) riktigt kul att vara med och kul att se andras fototriss. Tycker du har tolkat tiden bra :) Kram

#11 - - Pumita:

Jag tyckte jag kände igen bron i Ronda men undrar var andra bilden kommer ifrån. Bra tolkning!

#12 - - Ylva:

Jag har varit i Ronda, men det var länge sedan och jag minns inte den där vackra bron.

#13 - - Gun:

Vilka vackra bilder. Den där bron hade jag aldrig sett, otroligt vackert.

#14 - - Cecilia Artista:

Fina bilder alla tre som verkligen passar till dagens tema! Jag bor inte så väldigt långt från Ronda men har inte vågat mig dit än på de slingrande vägarna! Men den dagen kommer säkert.

#15 - - Cecilia Artista:

Fina bilder alla tre som verkligen passar till dagens tema! Jag bor inte så väldigt långt från Ronda men har inte vågat mig dit än på de slingrande vägarna! Men den dagen kommer säkert.

#16 - - soffie:

å vilken triss vilka fantastiska bilder och platser det är.

kram

#17 - - Moonwitch:

Ganska så orörda av tidens tand också...;) Vackra bilder.

Kram!

#18 - - Jah Hollis:

Det var en bra tolkning av tidstemat.

#19 - - Sister Moonshine:

Snygga bilder! Bra fototriss!



/Åsa

#20 - - MaritaNR:

Hej och tack för din kommentar hos mig!

Du har en jättefin serie tidsbilder tycker jag.

Visst är det kul att hoppa på sådana här utmaningar emellanåt. Lycka till i fortsättningen.

Marita.

#21 - - inger stark:

Å, Marie-Louise, Rondabron, jag älskar staden Ronda i Andalusiska bergen

Upp