lchf middag...

Idag testade jag att panera kött med sesamfrön, inspirationen fick jag från birgittahoglundsmatblogg,hon använde i och för sig kyckling och lite fiberhusk, jag tog fläskschnitzel och glömde fiberhusk men det blev bra ändå.

Toll detta gjorde jag ugnsrostade rotsaker till den delen av familjen som äter kolhydrater och mellandottern gjorde hemmagjord bearnaisesås.

Eftersom jag just nu testar mig fram lite med vad jag kan och ska äta så tog jag några ugnsrostade morötter och gullök.




foto:jag

En sak som jag har märkt av de senaste dagarna är att jag blir mätt väldigt mycket fortare nu och ibland vid lunchtid så har jag inte riktigt hunnit bli hungrig. Ett framsteg kanske...
| |
#1 - - Diana:

Det ser himla gott ut iaf! LCHF har jag också kastat lite ögon på, man skulle kanske ta och testa det för att bli av med (o)trivselkilona. :)



sv: Är du dessutom undersköterska? Ja, då vågar jag garantera dig att du får arbete, ja såvidare du inte har en massa krav... typ som att bli hämtad med limosine dagligen. :)

#2 - - maria:

jag tror absolut att det är framsteg när du känner dig mättare fortare :)



må så gott

kram

#3 - - Lotta:

Sesamfrö som panering är jättegott och rostade grönsaker. Mmmmmm va sugen jag blev, jag gillar rostad palsternacka också. Även om du inte är hungrig så måste du äta något :-), när tiden är dags.



:-)



#4 - - Gun:

Kul att det funkar så bra och att du märker framsteg. Det är ju jättegod mat man får äta dessutom.

#5 - - Johanna:

Tack så mycket! =)



Mitt förslag till dig är, gå till en tatuerare och berätta så som du skrev till mig så kommer de hjälpa dig och komma med förslag och rita upp och dyligt! :)

#6 - - Camilla:

Låter ju riktigt gott.

Kul när man ser sina framsteg.

Kram på dig!

#7 - - carina:

Ser gott ut! Roligt när man gör framsteg :)

Ha en bra Fredag!

Kramen

#8 - - Ama de casa:

Det såg ju väldans gott ut det där! Vad kul att lchf verkar funka så bra för dig :-)

#9 - - Moonwitch:

Gratäng på broccoli istället för potatis är ett tips, jättegott..:)

Upp