ska testa LCHF...

Sitter och kollar igenom menyförslag och skriver inhandlingslista för min start med LCHF. Jag hade tänkt börja idag men upptäckte mitt i frukosten att jag satt där och åt på en rostad smörgås med marmelad och ost, jag hade fixat till det utan att egentligen tänka på vad jag gjorde. Så idag äter jag upp potatisgratängen som blev kvar från i går och så startar jag imorgon. Kan passa bra att kika menyförslag och skriva inhandlingslista då idag så att jag har mat hemma imorgon. Ska bunkra upp med ägg och annat man ska ha.

Hittade dessa sidor:
Kostdoktorn
Veckomeny 1 och 2
LCHF frukost

Har ni några fler bra sidoförslag?
Jag vet att en del av er har testat och kör denna sorts meny, hur fungerar det för er?
Är det något speciellt jag ska tänka på?
Tips och idéer tas tacksamt emot!

Jag trodde aldrig att jag skulle testa den här menyn, jag trodde inte på den förut. Men min 15 åriga dotter testade den innan jul och hon gick ner så bra i vikt på ett bra sett så nu testar även jag. Jag kommer att berätta för er hur det går, jag lovar.


nyårsdagen 2011. foto:jag
| |
#1 - - Ingrid:

Jag är dålig på det där med olika kurer.. Försöker röra på mig och i övrigt blandad kost och mycket grönsaker. Men just nu är det svårt röra på sig -såphala vägar. Lycka till!

#2 - - Gun:

Bra gjort att ta tag i det med kosten. Skulle jag också behöva, bara för att må bättre, även om jag inte har några kilon att bli av med.



God fortsättning på det nya året.:)

#3 - - ejmis:

Jag kör också igång med LCHF nu igen.

Ska försöka dela med mig av tips i bloggen om jag kommer ihåg.

#4 - - Lejonkvinnan:

Har svårt med det där med kurer, vi är så många i familjen och stå och laga olika till de som inte vill eller bör följa kurer, det tar så mycket tid och ork som vi inte har. Men många har blivit hjälpta av lchf :)



Man måste inte ha tävling på bloggen, man kan buzza som vanligt bland vänner och tjejträffar.



God fortsättning :)

#5 - - Sussi:

Jag skulle också behöva..

Men just nu orkar jag inte ens ta mig upp ur soffan. Det är i och för sig en ganska bra diet det med! ;)



God fortsättning

#6 - - Lejonkvinnan:

Svar: ja det funkar säkert, men den funkar inte när man inte tål någon form av mjölkprodukter va? Eller funkar typ havregrädde och sådant?? Har inte riktigt fattat det där.



Nej, det stod att om man inte hade någon blogg så kunde man ha tjejkväll eller liknande, och då kan man ju "låta bli" att ha en blogg ett tag ;)



Kram

#7 - - Moonwitch:

Önskar dig lycka till och är lite sugen på att testa igen, mer motiverad denna gång dock. Jag gav upp för snabbt, saknade brödet och blev nästan trött på det feta man måste äta. Men att det funkar tvivlar jag inte på.

Tre sidor jag använde mig av:

http://www.lchfmat.com/

http://www.lchfrecept.com/

http://www.lchf-recept.nu/



Kärlek och ljus/Kram!



#8 - - Agneta:

önskar lycka till, själv är jag lite dålig på detta med Lchf mm. Har dock skippat all pasta, ris o potatis, bröd mm en tid och det märktes direkt. Nu under julen har jag slarvat men ska komma igång igen är det tänkt!

#9 - - maria:

Är det som GI ungefär ? Är inte ett dugg insatt i denna kost...Jag ska sätta igång i morgon igen med mina promenader och att sluta med godis och onyttigt i veckorna...

Kramar från mig och önskan om en fin söndag !

#10 - - Helene:

Åh va spännande !!

Den skulle jag oxå vilja testa...Jag följer dig så får jag se hur det går !!

Ha en fin söndag.

Kram Helene.

#11 - - Fnulan:

Hej fina!!!

´Jag har också lust att testa den dieten men får inte för sambon som har massa kostkunskap.. han vägrar ;) Får väl ha mig rund o go då!



Ja så många glas har jag... men i olika sorter ;) Fast det blir ganska fint när man dukar!



FF massa förkyld :(



Puss



Ja

#12 - - Mona:

God fortsättning till dig!!!

#13 - - Nett:

har hört många som har lyckats med den dieten, låter faktiskt spännande :)

#14 - - Lena:

Det gör du rätt i! Att börja med LCHF. Det är egentligen ingen snabbkur/diet, som alla tror, utan ett nytt sätt att leva. Och de flesta som jag har hört, har inte bara gått ner i vikt, utan de mår även jäkligt bra och har blivit friska ifrån allehanda sjukdomar. Hoppas det går bra för dig! När min ork finns, så börjar jag med. :)



http://kolhydrater.ifokus.se/

http://www.lchf.se/Mat/Kolhydratlista/tabid/146/show/B/Default.aspx

http://blogg.passagen.se/fettbramat/



Gott Nytt! Och varma kramar.



.

Upp