vad har hänt med kroppen...

Lchf dieten är inne på sin 16 dag (tror jag det är) och jag känner verkligen att något händer i kroppen.

Jag har märkbart mindre ont i hela kroppen.
Morgonstelheten finns nästan inte längre.
Ryggvärken är mycket bättre och även värken över bröstbenet. (mina stora problemområden annars)
Klådan i hårbotten är nästan helt borta.
Huden känns och ser finare/lenare ut.

Men det mest otroliga: Jag har kunnat minska på mina mediciner. Nu tar jag bara en Omeprazol för magen istället för två och jag tar en Celebra på 100 mg två gånger per dag istället för en på 200 mg två gånger per dag.

Nu ikväll höll jag på att glömma att ta värktabletterna helt, jag mår så bra i kroppen att den säger inte ifrån på samma sett. Dock vet jag att värken och tablettabstinensen (det blir så när man ätit värktabletter i 11 år) garanterat kommer i natt om jag inte tar tabletterna så jag tog dom nu, nyss. Men innan lchf så hade jag sådan värk i kroppen att jag oftast bara längtade till att få ta mina värktabletter, då var det inte tal om att glömma några. Ibland när man testar något nytt så blir man liksom lyrisk, det kan jag ärligt säga att jag är just nu. Det var länge sedan, många år sedan, som min kropp mådde så här bra.

Och mellandottern som också kör lchf och som också har reumatism säger också att hon har mycket mindre ont i kroppen nu. Samma dotter tyckte att vi skulle testa lchf Bounty, så ja det gör vi nu. Vi lär bli så lena och fina om händerna, det ska nämligen kramas/bollas ihop med händerna och det innehåller kokosolja så det blir lent och fint. Resultatet får vi provsmaka imorgon. Då får ni även bildbevis.

| |
#1 - - Marie:

Grattis till "hälsovinsten"!!!

Det är ju inte bara vikten som är prio ett, det är att vi ska må bra också.

Må bra...tänker då BÅDE fysiskt och psykiskt, för man tycker inte om sig själv när man är överviktig.



Jag hejar på dig, är inne och kollar hur det går. Själv är jag inne på dag åtta och mår hur bra som helst:)))



Kram♥ och sov gott!!



#2 - - MaritaNR:

Hej igen!

Jag har oxå börjat på HFLC-diet och märker samma sak som du gör i din kropp. Häftigt!

Lycka till här oxå!

Marita.

#3 - - Stattinskan:

Men vad skönt och framförallt roligt att du hittat någon som lindrar och lenar :-) Lchf passar inte alls min kropp och mina ledbesvär, däremot är GI ett bra alternativ för mig :-)

Hoppas att det bara går FRAMÅT :-)

Kram

#4 - - Annci:

Åh, vad roligt att se att det går åt rätt håll på alla sätt. Gör mig glad!



Önskar dig fortsatt lycka till!!!!!!

#5 - - Ama de casa:

Men så bra! Det är ju bara att gratulera :-)

#6 - - carina:

Å, så roligt :)

Grattis!

Kramen

#7 - - Anonym:

Hej!



Vá underbart med att din kropp mår bättre..GRATTIS.. en riktig högvinst!



Kati

#8 - - Camilla:

Gud så roligt!

Grattis!

Underbart att du mår så mycket bättre.

Kram på dig!

#9 - - Moonwitch:

Så roligt att det fungerar så bra för dig med LCHF...:)

Låter mumsigt med Bounty...

Kramen!

#10 - - Fnulan:

Låter ju helt fantastiskt!!!!!!! Ska man prova....

#11 - - Ia:

Det låter ju spännande och det är ju inte första gången jag har talas om den effekten!! Själv har jag börjat med nån form av Aloe Veradryck och faktiskt så har min värk minskat och jag känner mig mycket piggare...det är härligt när man upptäcker att man glömt att ta värktabletterna ;)



Heja på!!

Upp