alla borde få minst en promenad...

Jag har bestämt mig för att försöka få ut så många boende som möjligt på promenad nu när det är så vackert väder. Igår promenerade jag med två boende i omgångar och idag ska jag också försöka få ut någon/några. Alla borde ha rätt till en promenad i detta vackra väder och när man bor så vackert som de boende på Stortorps äldrecentrum gör så är det vår (personalens) skyldighet tycker jag att faktiskt gå ut och promenera med dom boende. Jag kom lite tidigare till jobbet igår och gick då runt i "parken" och fotade lite, jag tänkte ni skulle få se hur vackert det ligger.




Här nere vid vattnet brukar det stå folk och fiska. Lite längre bort finns det en handikappbrygga för de boende som kanske faktiskt vill ta sig ett dopp i sjön.




I de här små röda stugorna så har vaktmästarna förråd och så finns det ett förråd för ved, för på vissa avdelningar så finns det kakelugnar som det eldas i när det är kallt.
alla foton:jag

livet | |
#1 - - Husfrun:

Ett äldreboende ska absolut inte vara någon förvaring så att få komma ut på en promenad eller bara få sitta utomhus ska vara en självklar rättighet året om. Fint de bor.

#2 - - Lotta:

Vad glad jag blir när jag läser detta fina inlägg, alla borde få gå ut när det är så fint väder. Så rätt!

Vilken tur att du finns där för dina boende :-)

Vilka fina foto du tagit.



Kram

#3 - - Nett:

Kan hålla med dig, det borde vara allas rättighet att få komma ut för de som vill kram

#4 - - Ama de casa:

Ett mycket bra initiativ tycker jag. Det ligger verkligen otroligt vackert till!

:-)

#5 - - Anki:

Åh vad vackert det ser ut på bilderna. Fint att du går ut med de boende på promenad.

#6 - - Trolda:

TÄNK om alla tänkte som du! Vilken vacker Värld vi skulle få! :) Jättefint område! :)



Trolda - kramar =D

#7 - - Barnens Hjältar:

Jag håller helt med! Vilken ffantastisk miljö att både bo och arbeta i!

#8 - - Agneta:

vilken underbart fin miljö runt omkring boendet, klart att det bör utnyttjas!

#9 - - Kristina J:

Du har ett gott hjärta! Hoppas fler anställda på äldreboenden runt om i landet tänker som du.

#10 - - Fnulan:

FINT!!!!! Vill gå där jag med!!

Lycka till på tävlingen!

#11 - - Ansibecki:

När jag blir gammal och hamnar på nåt ställe hoppas jag att personalen som tar hand om mig är som du :)

#12 - - Lena:

Å vilken vacker arbetsplats du har! Bra initiativ, hoppas fler hakar på! Kram

#13 - - Ingrid:

Men SÅ fint!!!! Och ha en personal som du, borde ALLA gamla få ha. Ibland blir man bara FÖR ledsen när man ser stress och tajt schema.

#14 - - Ann Catrine:

Vilka härligt vackra omgivningar!

En lisa för både kropp och själ!



Du är en vardags hjältinna, en alldeles riktig!

Önskar det fanns fler som du,

- som inser att de gamla måste få komma ut...



När min pappa tillbringade sina sista år på ett äldreboende kom han med personalens hjälp ALDRIG ut!



Inte en endaste gång!



Däremot tog min mamma och jag ut honom varje dag,

packade fikakorgen och tillbringade en stund tillsammans i friska luften.

Han satt ju i sin HD-stol och det var relativt lätt

att ta sig fram.



Sommar såväl som vinter var vi utomhus någon timma.



Personalen sa att han var den brunaste av alla boende.

Brun som en pepparkaka!



Boendet hade helt underbar personal,

de gjorde allt de kunde med sina resurser,

det var just personalbristen som gjorde att detta fick anstå...



Även om pappa var svårt sjuk i en agressiv form av

Parkinson, och hade mycket svårt att uttrycka sig,

syntes det lång väg vad han älskade våra utestunder.

Han som alltid älskat naturen, skogen, ja att vistas

utomhus, skulle tvingats tillbringa all sin tid i sin lilla lägenhet där det knappt fanns syre..



Heder åt dig raring!!!

#15 - - Ann Catrine:

P.S

Egentligen borde jag anmäla mig på något boende

som frivillig..

Ta med de gamla ut en stund när personalen inte

hinner med..



Bara det här skovet jag har just nu ska jag göra det!

Tack för att du påminde mig om behovet!!

Upp