fototriss...

Veckans tema i fototriss är åldrande. Här nedan kommer mina bidrag, för att se fler kika in på fototriss.
Jag har valt att böja på ordet åldrande och visar tre olika teman/böjningar utav ordet:


Ett åldrat hus kan behöva lite fasadrenovering för att bli snyggt igen.


När vi åldras så kan vi behöva flytta till t.ex Stortorps Äldrecentrum.


Två åldrande systrar som har följts åt genom hela livet.
Uppdatering: På fotot ovanför: det är min mormor och hennes storasyster, dessa fina och starka kvinnor är 90 år respektive 88 år.
alla foton:jag
fototriss | |
#1 - - Axart:

Fin triss, fantastisk när två systrar får följa varandra genom livet:)



AX

#2 - - Nett:

Vilken fin triss du fick ihop. Här har maten ätits upp och sonen ute en kort sväng med sparkcykeln efter det tårta :) Kram

#3 - - Mona:

Du, som svar på din kommentar....imorrn ska jag oxå sova ut. Åh vad det ska bli härligt!

Kramen

#4 - - Beate:

En annorlunda början på din triss - bra tänkt där. Åsså äldreboendet som såg väldigt fint ut. Bilden på systrarna får bli min favo - de har åldrats tillsammans och verkar må bra!!!

#5 - - Husfrun:

Fin tolkning och vad fint att de två systrarna fått möjlighet att leva sina liv tillsammans.

Kram.

#6 - - l:

Vilken fin bild på systrarna och bra tänkt ang fototrissen.

Hoppas du haft en bra helg!

Kram

#7 - - Stina:

Fin tolkning, jag gjorde också fototrissen.

#8 - - soffie:

fina bilder å bra tolkning i din triss:)kram

#9 - - Barnens Hjältar:

Jättebra tolkning, härligt med systrarna :-)

Hoppas du haft en bra söndag, själv har jag haft ont i magen några timmar efter att jag åt jordgubbar :P

Vet inte vad det var med dem

#10 - - mammakero:

Fin triss! Gillar absolut bäst bilden på systrarna!

#11 - - Erik "Semlan":

Gillar din triss, speciellt bilden på de två systrarna. Ser ut att må gott av varandras sällskap. Vet du om det skiljer mycket i ålder mellan de två kvinnorna?

Tack för din kommentar. Finns en viss risk att visan är på väg ut, så som vi lärt känna den. Men Bellman, Taube och Cornelis lär bestå... även om få unga vet hur Taube såg ut. ;-)

#12 - - Erik "Semlan":

Gillar din triss, speciellt bilden på de två systrarna. Ser ut att må gott av varandras sällskap. Vet du om det skiljer mycket i ålder mellan de två kvinnorna?

Tack för din kommentar. Finns en viss risk att visan är på väg ut, så som vi lärt känna den. Men Bellman, Taube och Cornelis lär bestå... även om få unga vet hur Taube såg ut. ;-)

#13 - - Ylva:

Är det mor och moster? De är ganska lika. Kram!

#14 - - ♥ Carina ♥:

Bra triss. En röd tråd genom alla bilder på nåt vis :)

Kram

#15 - - Fnulan:

Bra genomtänkt!! Den sista bilden är så fin... Visst har jag se´tt den innan?

Lycka till!

#16 - - maria:

vilken fin tolkning :)



Ha en underbar dag du fina <3

Kramar

#17 - - Camilla:

Det var en fin "triss"

Men eftersom jag jobbar med pensionärer så gillade jag den sista bilden bäst :)

Kram på dig!

#18 - - Helene:

Härliga foto-triss bilder !!

Ha en bra dag.

Kram Helene.

#19 - - Pialotta:

Så sant så.. en triss jag gillar som sticker ut :)

#20 - - Lena @:

Fina bilder, den sista på systrarna var riktigt bra, väcker känslor.

#21 - - Ama de casa:

Härliga bilden - speciellt den sista är jättefin!

:-)

#22 - - Jah Hollis:

Det var fina varianter på trisstemat.

Upp