snart jobb i denna värme...

Snart ska jag iväg till jobbet och jobba kväll i denna värme, det lär bli hett. Kläderna som jag har på mig under arbetstid är inte direkt de svalaste kläder man kan hitta och uppe på avdelningen så blir det också ganska hett när solen har legat på hela dagen. Man kunde önska att alla boende kunde få en egen fläkt på sina rum, men jag vet faktiskt inte - kanske har de det redan. Men jag ska inte klaga, hellre detta än att gå runt och frysa. Nu blir det en kaffe på balkongen och sedan en sval dusch innan jag åker iväg. Den svala duschen väntar jag med in i det längsta för det känns som om den inte kommer kännas av så länge.

Luktärtornas knoppar är bra slöa, nu har det varit knopp i den ganska länge men det finns ingen tillstymmelse till att den ska börja blomma. Kryddorna börjar hämta sig lite i alla fall, efter att ha stått i en påse under några dagar (kvarglömd av dottern hemma hos pojkvännen) så mådde den inte så där jättebra, men nu så börjar den resa på sig igen.

foto:jag
Vardag | |
#1 - - Barnens Hjältar:

Ja ansibecki har en mysig blogg. Ha en fin lördag!

#2 - - Ninni:

Läckert när det växer så det knakar:-)



Jag satte sallad för ett bra tag sen..växer inget..=(

Får nog köpa på Ica istället..haha.



Läste ditt inlägg om kommande åldringar..häftigt. ja spelar dom dragspel på "mitt" äldreboende då flyttar jag fniss



Ha en skön dag..här är det kallt..Brrr, kram

#3 - - Nett:

Det verkar som att det bara vi i Borås som inte har någon värme.. Det kommer att bli en djungel på din balkong :) Kram

#4 - - Ninni:

Jag har försökt att undvika mycket för att slippa anfall..men det hjälper inte vad jag gör, dom bara kommer. Som ett blixtnedslag..det hugger till rejält i höger axel då vet jag att det är på G.

#5 - - maria:

det är verkligen sommarvärme nu...vi har varit ute och promenerat, lekt i parken och ätit glass :)

nu är vi hemma...och du jobbar kväll...

hoppas det funkar att jobba trots värmen..du får ta en till snabbdusch på jobbet :)



kram

#6 - - Ama de casa:

Hoppas du får en dräglig temperatur på jobbet!



Värme är inte alltid så trevligt, faktiskt. Det kan bli för mycket av det goda :-)

#7 - - Mona:

Du får dricka mycket vatten. Det är jobbigt när kläderna klibbar på kroppen. Idag när jag jobbade så var jag alldeles svettig. Fort in i duschen när jag kom hem

Ha de bäst

#8 - - mammakero:

Växterna mattas nog oxå av värmen, så att de inte orkar blomma. Med lite regnväder och lite svalare i tempraturen, så kanske det smäller till på din balkong när de blommar!

Tittade på bilderna från dina föräldrars kolonilott, jag ser varifrån du fått dina gröna fingrar!

#9 - - soffie:

så fint du har det å ha det bra på jobbet!

Upp