sommarlov...

Nu idag går jag på sommarlov. 1 av 3 år färdigt på högskolan, 60 högskolepoäng inräknade. Det känns så otroligt skönt att jag har fixat detta. Jag som inte trodde att jag skulle fixa högskolestudier har verkligen tyckt om det här senaste året. Jag har växt som människa och känner mig oerhört stolt över vad jag har åstadkommit. Nu har jag sommarlov med inbokade jobbveckor, men lite ledigt nu ibörjan av sommaren som jag verkligen ska försöka njuta av. Sen i höst så startar jag mina Arkeologistudier på allvar.

Balkongen blir min oas i sommar.


foto:jag

Nu börjar jag sommarlovet med att läsa Hungerelden av: Eriksson & Axlander/Sundquist.

foto:jag

livet | |
#1 - - Maya:

Härligt! Lycka till med Arkeologutbildningen :) Ett dröm yrke :)

#2 - - Anonym:

Grattis till sommarlov!



Kati

#3 - - Agneta:

grattis till din första del av utbildningen nu är klar, har ju alltid trott på dig och vet att man ska utmana sig själv ibland att göra saker man inte vågat innan. Så mkt du lärt dig detta år, om allt! Grattis!

Och stort tack för boken, den ska läsas snarast. Inte ikväll för då blir det läroplansläsning inför morgondagens möte, måste ju läsas OCh förstås innan höstterminen drar igång i aug.

#4 - - Anki:

Jag får väl också gratulera för att din första del av utbildningen är klar, låter skönt med sommarlov.

#5 - - madlar:

Härligt, hoppas du får lite lov o inte behöver jobba hela sommaren. Det är så kul att plugga, tänk, det trodde man inte när man slutade 9an eller ens gymnasiet.

#6 - - Fnulan:

Så härligt!!! Varför skulle du inte klara det knäppis, du är ju jätteduktig!!!

Jag har lov denna veckan sen börjar en sommarkurs på måndag, men en kurs jag verkligen vill gå!

Kramen

#7 - - Kristina J:

Du kan sannerligen vara stolt över dig själv, hoppas du får ett riktigt skönt sommarlov!

#8 - - Elisabeth:

Låter spännande med arkeologstudier. Det var en dröm jag hade som tidig tonåring, när jag varit till Italien och Pompeji. Nu följer jag utgrävningar av en tomt i centrala Norrköping, som ska bebyggas. Men innan dess ska det dokumenteras hur här såg ut tidigare. Ha dé!

#9 - - soffie:

härligt med sommarlov å att läsa annat än kurslitteratur även om det med är kul:)Grattis till dina avklarade poäng:)

#10 - - inger stark:

Grattis älskling! Du har en oas till i sommar, en viss koloniträdgård. Du är alltid välkommen!

#11 - - Johanna:

Bra jobbat! du kommer fixa de 2år som är kvar galant :) skönt du får lite ledigt :)



Haha om jag viskar ordet så kan du få veta.... :)



ja, det var tur för honom, jag har maialt honom och get honom lite beröm, men samtidigt en liten känga lite så fint..... pojkar pojkar, vad skall man göra med dem? :) kram

#12 - - Diana:

Grattis till ditt första avklarade år! Har du valt nån speciell inriktning på din utbildning?



Sv: Wow, tack för tipset! Visst är chili gott men så mycket som det verkar bli nu kan man nog inte konsumera i snabb takt. :)

#13 - - Stattinskan:

Åh vad roligt! Man har så mycket mer inom sig än vad man tror, det gäller bara att våga "hoppa"! GRATTIS!

#14 - - Carina:

Bra jobbat, bara två år kvar då :)

Vilken bra belöning att ge sig själv, böcker är livet :)

#15 - - Annci:

Long time, no seen!



Var ett tag sedan jag skrev något nu. Har kikat in stundvis dock.



Grattis till första färdiga året. Bra jobbat!! Är säker på att du kommer att nå ditt mål!



Ha nu en härlig sommar!



Stor kram!

#16 - - Anki:

Peter Le Marc du är bra tror jag den heter.

Upp