nu kan vi pusta ut, lite...

Idag skiner solen och det droppar som aldrig förr från taken, så nu kan vi pusta ut för den här gången. Ja men då var det här bakslaget över, bara något/några kvar att deppa över sen då.

Idag ska jag jobba, det ska bli roligt att få träffa vårdtagarna igen. Jag gillar verkligen det där stället, kanske mest för att det bara är ett extrajobb alltså kan jag tacka nej när jag inte orkar eller kan jobba. Men också mycket för att jag gillar att jobba med äldre människor, de har så mycket att dela med sig av. är man bara lyhörd och låter det ta sin lilla tid så får man veta mycket om hur livet har varit förr och många små historier lämnas över till en.

Imorgon jobbar jag också, men då ska jag jobba morgonpass, 7-12. Efter det tänkte jag ta promenaden till Plantagen och inhandla lite fröer och småplantor, tror jag.


foto:jag
livet | |
#1 - - carina:

Önskar dig en bra dag på jobbet!

Kramen på dig♥

#2 - - Ann Catrine:

Vilken härlig bild,

graffitti på kontrollerat sätt?



Här har det precis börjat snöa igen,

så jag gjorde förmodligen rätt som skippade

Vemdalen idag..

Det kommer fler dagar ;-)



Svar:

Nej, jag har inte bott i Iggesund,

emn i Hudiksvall bodde jag i ca 12 år

(bara 1 mil emellan de orterna)

En av min sons bästa vänner från den tiden

heter just Kratz... Världen ÄR liten ;-)

#3 - - Ninni:

Ja idag är det vår igen...härligt=)



Vilket roligt kort..var är det taget?? Ha en underbart skön Lördag..kram

#4 - - Fnulan:

Blääääääääää fönsterputsning, HATE IT!!!!!!!

Härligt att du vill arbeta, det vill inte jag, skulle kunna plugga hela livet!

#5 - - Mira:

Kan inte du hjälpa min mamma och putsa fönstrena för hon kan absolut inte och jag skäms lite för henne!

#6 - - Nett:

Hoppas att det går bra på jobbet och att du klurar ut en fototriss tills inatt :)

#7 - - Ama de casa:

Det är roligt när man har ett jobb som man trivs med :-)

#8 - - Barnens Hjältar:

Ja här är världens kanonväder och inte en snöflinga kvar så långt ögat når :-)

#9 - - ♥ Carina ♥:

Hoppas jobbardagen gick bra!

Här föll det lite snö i natt men den har bara "ätit" upp lite av den gamla så det var ju bra :)

Kram och ha en trevlig kväll!

#10 - - Barnens Hjältar:

Byrån kostade 900 inklusive allt. I vitt kostade den 850 men den var slutsåld. Trist men men..

#11 - - soffie:

va härligt att trivas på jobbet ,hoppas du haft en härlig dag på jobbet och sen i solen ;)

#12 - - sweetmama:

Jag var på plantagen idag och sneglade på nya stolsdynor till sommaren. Har inte köpt ännu men det blir nog av...:)

Ha en fin jobbdag och lördagkväll!

#13 - - Ragnvi:

Morning o tack igen för grattiset! Nu har jag snosat lite också!

Kramen!

Ragnvi

#14 - - Stattinskan:

Ja, som extrajobb är det säkert finemang. Jobbar du idag också sa du?

Gomorron

#15 - - Camilla:

Visst är det underbart att få jobba med gamlingar. Dom har ju så mycket att ge oss vårdare med alla sina historier. Och så är dom ju så tacksamma efter man hjälpt dom.

Det är ju därför jag älskar mitt jobb.

Kram på dig!

#16 - - Susanne P:

Vad roligt att höra att du trivs på ditt jobb.

När man trivs så gör man ett bättre jobb.

Kram

#17 - - Ninni:

Ha en riktigt skön söndag, hoppas solen skiner på dig...kram kram

#18 - - Agneta:

Kikar in och lämnar en kommentar när jag sitter här hos mamma vid hennes dator....

Visst var det ett trist bakslag vi hade men igår sken solen här och värmde rätt rejält, skönt!

Håller oxå på att fundera över vilka lökar som ska i jorden och vilka fröer som ska sås..ett mysigt planerande

Kram från mig

#19 - - Lotta:

Härligt att läsa att du gillar ditt jobb med äldre. Visst är det givande :-).

Inte utan att man blir glad över solen och vad de härliga strålarna kan åstadkomma.

Fåglarna utanför mitt fönster sjunger av glädje.

Ha en bra dag!

kram

Upp