plugg och jobb...

Jobbet i helgen gick jättebra. Jag blev delegerad att lämna ut läkemedel till de boende och det känns ju bra att jag fått det förtroendet. Det underlättar arbetet för alla inblandade när jag ska jobba sen för då slipper jag be någon annan att ge "mina boende" medicin. Vi delar alltid upp de boende mellan oss så man har ungefär 5-6 stycken som man har ansvaret för och då ingår medicinutdelning i det arbetet. Sen var det flera boende som kände igen mig när jag kom i lördags och några sa rent ut att de var glada att se mig, det värmde verkligen. Även personalen kändes positiva över att det var jag som kom och jobbade och det känns ju väldigt bra.

Skolan, ja vad ska jag säga, just nu känner jag mig inte helt motiverad. Kanske beror det på själva delkursen, kanske beror det på min trötthet eller kanske beror det på något helt annat. Jag har läst dåligt inför den här delkursen så idag måste jag sätta mig ner och läsa och läsa. Ett projektarbete ska lämnas in den 3 april och jag har inte ens börjat på det, så det skulle jag också behöva göra idag. Minst 5 A4 sidor ska lämnas in så det vore bra om jag kunde börja med arbetet lite smått. Tyvärr har jag så svårt för att börja, jag vet inte riktigt med vad jag ska börja skriva. Får verkligen försöka klura ut det idag och sen måste jag skumläsa kurslitteraturen i jakt på referenser. Så det är väl dags att sätta på en kanna kaffe och börja.

Jaha mot skolböckerna då...


Nu tycker jag att de snart borde ut och sopa bort allt grus. foto:jag
Vardag | |
#1 - - carina:

Var flitig med pluggandet nu :)

Kramen på dig♥

#2 - - Marie:

Vad kul att du känner dig uppskattad på jobbet, det gör det så mycket roligare att jobba då:)

Sv: länken till Jenny angående Måndagslistan, den ligger ganska långt upp till höger på min blogg!

Ha det bäst.

Kram♥

#3 - - Husfrun:

Skönt med sådan feedback på jobbet. Att få förtroende och kunna utvecklas är viktigt.

Kram.

Upp