jag tog en riktigt lång promenad...

Idag bestämde jag mig för att ta med mig kameran in till stan och efter läkarbesöket skulle jag ta en promenad på Söder. Det hela slutade med en runda på ca: 4 timmar och enligt en karta som jag kan skriva in hur jag har promenerat så har jag gått drygt 9,7 km. Så istället för att städa och tvätta så turistade jag i Stockholm med kameran i högsta hugg och fick motion på köpet. Drygt 300 bilder har jag lyckats ta, ni får se ett fåtal av dessa.

     
promenaden började runt Medborgarplatsen, Scandia Hotel har en så snygg fasad tycker jag, Moskén på Medborgarplatsen och ett gammalt hus mitt blan d höghusen.

     
sedan fortsatte jag bort mot Katarina kyrka och kvarteren runt omkring.

     
bort mot Ersta sjukhus och den helt underbara utsiktsplatsen som finns där.

     
sedan tog jag "sista styvens trappor" upp på söders höjder.

fortsättning följer...

årstider | |
#1 - - Camilla:

Stockholm är en sådan fin stad.

Jag vill dit varje år. Men i år blir det tyvärr inget :(

Kram på dig!

#2 - - soffie:

vilken fin promenad du gick och så vackra bilder,

kram å trevlig kväll

#3 - - inger stark:

Duktig du är älskling, fina kort

#4 - - Ann Catrine:

Vilken härlig promenad du tog med mig på!



Läste precis en pressrealise från Lagerhause,

de kommer att få in ett likadant bokstöd som det

jag har i köket..



Önskar dig en härlig dag//Kram

#5 - - mammakero:

Jag har följt hela din promenad även del 2! Helt enkelt underbart kul att följa på din guidade visning!

Såg att du fångat en av mina kollegor på en bild!

#6 - - Ama de casa:

Det var en rejäl prommis med många fina bilder :-)

Upp