jobb och gurkblommor...

Ja så har jag jobbat idag då och det gick lika bra som vanligt. Nu börjar jag bli varm i kläderna och känner igen alla boende och kan till och med deras namn utan att titta på fusklappen, det känns bra. Ska jobba nästa helg också och midsommarhelgen, sen är det dags för sommarjobb efter det. Men först och främst jobb imorgon igen.

Jag har fixat lite med mina gurkplantor, igen, fick lov att lägga en ny säck under eftersom jag tänkte lite fel och gjorde hål i säcken som jag planterade vilket resulterar i läckande vatten. Men nu ska det nog vara ordnat. Och till min förtjusning så såg jag två blommor som är på gång, så det borde alltså bli minst två gurkor i sommar.

 

 
   
även chiliplantorna och tomaterna har växt lite sedan sist. Dom mådde nog braav att få ny jord och att få komma in i värmen.

balkongen | |
#1 - - Martina:

Hmm sådär ser inte våra gurkplantor ut kan jag säga...

Maken var lite sen med att sätta dem och lät dem va lite för länge inne...

#2 - - soffie:

men guuu va roligt att den blommar,

Kul att det går så bra för dej påjobbet,ha em mysig lördagskväll

#3 - - ♥ Carina ♥:

Vad roligt med egenodlad gurka. Dom är ju så goda!

Jag jobber också i helgen. Ska strax ge mig iväg...

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

#4 - - Nett:

Härligt att det går så bra på jobbet för dig, att jobba midsommar ger ju en hel del extra betalt :) Kram

#5 - - Barnens Hjältar:

Mina gurkor vill inte komma upp alls. Det övriga växer som det skall men gurkorna vill inte. Kul att du lyckats :-)

Ha en fin kväll!

#6 - - Ninni:

Mm egna gurkor, smart idé för gurka vågar man ju inte äta nu, då blir man dödssjuk och kanske dör...RYS



Ha en skööön söndag, kram

#7 - - Ragnvi:

Vad det växer hos dig! Dina chiliplantor är dubbelt så stora som makens o juniors, fniss! Gurka ska jag så ett annat år....

Kramen!

Ragnvi

#8 - - Ingrid:

Vad spännande!!

#9 - - Anonym:

Grattis lilla gurkmamma...



Kati

Upp