nu har de fått komma ut...

Nu är gurkplantorna omplanterade och har fått sin plats på balkongen. Så nu vill jag har värme och sol så att mina små plantor kan få må bra. Den största gurkplantan ser lite ledsen ut efter omplanteringen men jag hoppas att de tar sig. En stor trälåda som jag har grundat med en sopsäck i (med små hål i botten) får bli gurkans hem nu, jag har sågat av en pet-flaska och stuckit ner i jorden för vad jag har läst mig till så vill gurkorna ha sitt vatten underifrån, så jag testar detta. Nu är det väl bara att vänta och se, kanske får vi egna gurkor till salladen, tzatzikin och frukostmackan senare i sommar...




foto:jag
balkongen | |
#1 - - Diana:

Det kommer säkert gå toppen med din odling nu när den fått så mycket kärlek!

#2 - - Anki:

Vad spännande att få följa dina gurkplantor nu till blomning och skörd för jag hoppas att det kommer fler bilder efter hand.Kram

#3 - - Stattinskan:

Finns INGET slår hemmaodlade gurkor och tomater :-D Du skickar väl en "himmagjord" slanggruka när de är klara :-D

#4 - - Anonym:

Lycka till med dina gröna fingrar!



Kati

#5 - - Johanna:

Ja jag vill gärna leva lite till, men vad skall man göra om jorden går under, inte så mycket direkt haha

#6 - - Fnulan:

Oj vad skoj!!! Får vi följa hoppas jag, från frö till uppäten gurka =)

#7 - - Helene:

Va fint du har gjort !!

Lycka till nu = ))

Ha en fortsatt mysig lördag.

Kram Helene.

#8 - - Nett:

Ser tjusigt ut :) Mina frön som jag satte i balkonlådan har inte tagit sig alls.. Jo... ett enda frö tog sig ;) måste vart fel på de fröna, skall sätta nya. Kram

#9 - - Hebbe:

Hej du,ja det är mysigt att sitta på sonens altan,med en kopp och lyssna på naturen,fåglarna sjunger så vackert,och dom har ett fasligt bestyr nu med sina små,ett fasligt jagande efter sånt som är ätbart.Haé Kram.

#10 - - Ama de casa:

Hoppas den rycker upp sig, den stora plantan så du får riktigt många gurkor :-)

#11 - - maria:

kul att du är med i utlottningen av en bok :)



för många år sen sådde jag gurka och planterade i en stor kruka och det kom upp ett gäng gurkor, men dem var mindre än normala...



vad fint du gjort till dina plantor...

kramar fina du :)

#12 - - soffie:

hoppas verkligen det blir varmt hela sommaren så du får många gurkor:)

kram å trevlig kväll

#13 - - ejmis:

Tack för tipset om vattenflaskan, det ska jag testa i växthuset =)

Upp