min förebild just nu...

Jag har en förebild just nu inom bloggvärlden och det är Yohanna. Hela beslutsamhet, stora framgång och vilja när det gäller sin viktnedgång avundas jag och just därför är hon min förebild. Hon är den som just nu kan få mig att gå av några hållplatser tidigare på bussen, göra lite nyttigare mat och ja tänka på min egna vikt helt enkelt.

Visst hennes fettbrännarturer sker i ett härligt ofta soligt Las Palmas mina får ske i ett ofta mulet och grått Farsta med omnejd, hennes nyttiga mat är Spanieninspirerad men det kan ju faktiskt min också vara, hon har två småbarn jag har tre tonåringar - alltså borde jag ha lättare för att komma ut och iväg, hon har inte en reumatisk sjukdom det har jag - men jag vet att jag mår bättre både till kropp och själ om jag går ner i vikt. Så ja nu ska jag försöka påbörja Operation fettsanering som Yohanna kallar det. Och kanske kan jag lyckas leta fram foton på mig och min kropp som visar hur vikten har pendlat även här hos mig.

Så jag säger så här: Tack Yohanna för att du delar med dig av ditt liv, dina framsteg, dina "återfall" och tack för att du ger mig motivation. Nu idag ska jag försöka påbörja ett lite nyttigare liv, kanske inte helt bra så här inför julhelgen - men jo för just nu känner jag att jag har viljan - så nu kör jag.


Just en sådan här hemsk bild kan få en/mig att få viljan och kanske styrkan till att ta tag i min vikt....
Vikt och motion | |
#1 - - inger stark:

jag stöttar hela vägen om du behöver. Bra beslut! Det måste alltid komma från en själv annars går det inte/kram

#2 - - Yohanna i Las Palmas:

Man tackar man tackar!

Kul att du känner lusten nu, utan den går det inte.

Men ta det lugt, lite i taget så du inte tappar sugen. Och det spelar ingen roll om du gör det nu innan jul. För detta är en resa som tar tid, ett par snedsteg i jul spelar ingen roll om man slåt ut det på ett helt åt.

Bra börjat med stegtävlingen i willvin, gå ett par busshållsplatser och laga lite nyttig mat.



Hälsningar

Yohanna som tackar än en gång ;)

#3 - - Mia:

bättre börja närsomhelst än inte alls, kör igång du nu när du låter så oerhört peppad. Blir själv sugen på att börja jag också, får ha dig och Yohanna som förebilder jag :-D

#4 - - Ama de casa:

Det är rätt - utan motivation går det inte.

Lycka till - det kommer säkert att gå jättebra!

:-)

#5 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Hade inte bott på andra sidan stan hade jag MER än gärna tagit en promenad med dig varje dag :) Bara för att själv komma ut!!



Kram

#6 - - Jens:

Vi kan väl ut å cykla du å jag, jag har ju en ny hoj. och din funkar väl?

Puss. Alltid.

#7 - - Kenneth:

Det är bra att promenara långa promenader är en bra fettförbrännare

#8 - - ejmis:

Ja tänk att det ska vara så svårt att hitta den riktiga motivationen...

#9 - - Trolda:

Vad härligt att hitta förebilder och inspirationskällor i verkliga livet! Jag håller tummarna för dig att du skall lyckas!!! =D



Trolda - kramar =D

Upp