en fundering...

Jag håller på och funderar på en sak:

Mår man dåligt för att man är överviktig
eller
Är man överviktig för att man mår dåligt?



Vikt och motion | |
#1 - - Mia:

hmmmm ja du den var inte lätt minsann! Bådadera tycks ju följas åt tråkigt nog, ju större jag blir ju sämre mår jag, men då äter jag inte bättre på heltid precis utan tvärtom o då mår man ju sämre ändå "suckar"



#2 - - Mia:

Förresten, hit har jag hittat från FB-sidan blogginläggssidan!

#3 - - Helena:

Söta du

#4 - - Marlene:

Båda delarna! Det är en enda ond cirkel, en del beror nog på hur och varför man blev överviktig. I mitt fall handlar det om att jag mår dåligt pga övervikt. Jag har alltid varit smal men drabbades av sjukdom och blev tjock. Jag kan inte förlika mej med att väga för mycket, att kläderna sitter illa och att jag inte kan röra mej som jag vill. Därför mår jag dåligt och gör allt jag kan för att gå ner i vikt.

#5 - - inger stark:

jag tror att det är en ond cirkel. Vad som är hönan och vad som är ägget är oerhört svårt att säga men jag tror att ursprunget till ätstörningar beror på att man mår dåligt av någon orsak. efterhand kan nog själva övervikten bli huvudorsaken till att man mår dåligt. Så var det för mig i alla fall. Hur mycket jag än intalade mig själv att det gör ingenting, jag får leva med det så ville jag hela tiden gå ner.

#6 - - Ann Catrine:

Det är som hönan och ägget...



Jag vet, för min egen del, att jag mår dåligt

på grund av övervikten.

MEEEEN, jag blev överviktig när jag mådde dåligt...



Klokare?!



Nääää...

#7 - - Linda aka Javamorsan:

Alltså måste det vara antingen eller här. Jag passar inte in i något av detta faktiskt. Mår inte dåligt av min övervikt och jag är inte överviktig för att jag mår dåligt heller. Jag är bara lat och älskar mat lite för mycket :)

#8 - - Nett:

Det där går hand i hand.. Och dessutom så olika hos alla. Själv mådde jag bara bättre och bättre av att gå ner i vikt, ju mer jag gick ner destu större sporre fick jag till att träna och äta rätt. Kram

#9 - - Helena:

tack söta du

#10 - - Sandra:

Tack! Ja, jag ska försöka vila! Jag är med i Expressen idag! Tyvärr inte i GT, så jag har inte sett det själv ännu :-(. Vi har inte Expressen på öa!

Kram!

#11 - - Sara- Mamma till Yrla och Noel:

Hej, den är köpt på bonprixs fast nu kostar den 229 kr de va en veckans vara då ja beställde den, De är en lång dragkedja bak sen är de lite töjbart tyg, dom e rätt stora i strl ja tog str 46 å ja har gigantisk byst, å den satt ju som sagt bra på mej :)

fans även i guld färgat, svart, vitt, blått och ljus rosa :)

#12 - - Gun:

Det är en bra fråga som är väl värd att fundera på. Inte alla blir lyckligare av att gå ner i vikt.

#13 - - Yohanna i Las Palmas:

Haller med Gun har ovanfor, bra fraga som man far fundera pa. De hanger ihop ganska sa ofta. Men inte gamt. Det kan vara bra att skilja dem at ibland och inte "skylla" dem pa varandra.

Halsningar

Yohanna

Upp