lite jobb och nu tenta...

Idag har jag jobbat, kl:7-13, en väldigt lagom arbetstid. Vi var väldigt få idag på jobbet så det var ett ganska jobbigt pass faktiskt. Men på något sett behövde jag nog komma iväg och jobba lite för nu lyser flitens lampa här hemma. Orden har lossnat och hemtentan går mycket bra att skriva just nu. Jag har svarat på alla fyra frågorna men inte tillräckligt långa svar än, men det kommer. Det känns så himla bra att faktiskt ha svarat på alla. Sen att jag måste utveckla svaren integrand det ordnar sig säkert under helgen.

Nu ska jag fixa fram lite fredagsmys och fortsätta med tentan. Jag ska förklara arkeologi som vetenskap, redogöra för olika arkeologiska teorier och några andra frågor. Men det flyter på.

Jag ska jobba kväll imorgon och ha tvättstugan på söndag (börjar bli en vana känns det som) men resten av tiden kommer gå till hemtentan.


fortfarande samma böcker, men nu sitter jag i köket en stund. foto:jag
utbildning | |
#1 - - Agneta:

Vad skönt att det lossnade lite med tentan! Kanske var lite jobb som behövdes bara, en paus ifrån alla böcker ?!

Ha nu en riktigt trevlig fredagskväll

kram

#2 - - Viktkamp:

spännande med arkeologi =) Kram

#3 - - Ann Catrine:

Tycker du är fantastiskt duktig som har diciplin

att plugga!!



Svar: Gillar du inte ingefära kan du minska på

mängden, eller avstå helt.

Men jag tyckte inte det blev för starkt...

Och gott var det ;-)

#4 - - Fnulan:

DU är jätteduktig!!!!!

#5 - - Barnens Hjältar:

Nästa gång kan jag ta ett senare tåg hem så kan vi ta en fika!

#6 - - Nette:

Beundrar alla som orkar med tentor. Fast det var många år sen jag slutade plugga är jag fortfarande less på skola :-)

Färgerna köper jag på Styletower eller Silverbullet på nätet. Manic Panic är de som vi kommit fram till håller bäst.

Kram Nette

#7 - - Husfrun:

Fortsatt lycka till med tentan. Arkeologi och historia är fantastiskt spännande.

#8 - - Ingrid:

Duktig du är!! Men är väl så när man gör något som ligger i ens intressae. Ha en bra helg hoppas du hinner med lite avkoppling också!

#9 - - maria:

Du ser, ibland behöver man släppa och göra annat en stund för att sen få energi och lusten igen :)

Du är så duktig fina du <3



Kramar

#10 - - Ama de casa:

Vad duktig du är! Skönt att du är på gång med alla frågorna :-)

#11 - - Yohanna i Las Palmas:

Det ser ju ut att gå bra det där. Och det är bra med miljöombyte, det kommer jag ihåg från min studietid. Det är bara så svrt att kontrollera att det bara blir miljöombyte och inte undanflykt. Men du ser ut att klara det galant.



sv: Ang. fotot på Irma när du tyckte att hon såg lidande ut så var det från hennes födelsedag när hon fick äta sockerkaka med hela ansiktet. Så hon led nog inte så mycket. Snarare njöt ;)



Hälsningar

Yohanna

#12 - - soffie:

svar: min kompis ger mej gamla Hemmets veckotidningar där hittarjag tipsen;) kramen

#13 - - Fnulan:

Inget nytt...

#14 - - Fnulan:

Du klarar det....

#15 - - Nett:

Låter som en ganska lagom tid att jobba nu när du även har hemtentan att ta hand om. Hoppas att du får till det. Kram

#16 - - carina:

Dessa arbetstider låter toppen :)

Kramen vännen♥

#17 - - Lotta:

här har du jobbat och gnott hela helgen medan jag bara latat mig. Så är livets lott, orättvist.

Bra kämpat och jag håller tummarna för att ditt slit med läxan ger bra resultat.



Kram

#18 - - Ninni:

Duktig du=) Ja tvättstugan har vi i stort sett varje söndag, men vi hoppade det idag hade annat att greja med...får tvätta till veckan.



Kram

#19 - - Madde / Mamma och blivande fröken:

Lycka till med tentan :)

#20 - - carola:

åh så duktig du är.

Själv har jag svårt att skicka in kuvert till f-kassan:)



kramisar

Upp