tvättstuga och tankar...

Det blev en tur till tvättstugan idag. Ska försöka ge den en till chans tror jag.
Förra gången jag var så duktig att jag gick till tvättstugan en gång i veckan så slutade det med att det alltid var tjafs om tvättider, alltid smutsigt och dammigt och jag fick helt enkelt bara nog.
Men jag provar igen.


alla maskiner laddade och igång. foto:jag


tvättstugan lämnad så som jag vill ha den när jag kommer dit. Rent och fint. foto:jag


sen var jag riktig "baglady" idag när jag gick ner till grovsoprummet med skräpet och fixet som blev ute på balkongen. foto:jag

Sen förundras jag över alla tragedier som överskuggas av terrorattacken den 11 september.
Den 11 september 2003 så drabbas Sverige av två fruktansvärda händelser:
Jag tänker så klart på att Anna Lindh dog den 11/9-03
och
lilla Sabina som bara fick bli 5 år, hon dödas helt oprovocerat av en knivman den 11/9-03 när hon lekte på sin dagisgård.
Dessa tragedier står väl oss närmre men endå är det bara terrordåden i USA som det går att läsa om idag. Märkligt...
Allmänt | |
#1 - - Petra:

Uscha - jag gillar inte tvättstugebråk =)



Jag har också tänkt på Arvika-flickan och Anna Lindh idag - men känner nog att hela tillvaron faktiskt blev förändrad efter attacken i USA - inte bara att fler dog - utan för att så mycket har påverkats i livet på grund av detta - och efter detta.



Kram

#2 - - Mamma Rhu:

Det är beklagligt det som hänt i USA, men ingen hedrar alla människor som dött och dör dagligen, till följd utav vad amerikanarna orsakar här i världen.. I mitt hjärta så tänker jag mer på Anna och Sabina, men just nu är det ändå Stefan Liv med familj som får mina tankar.. :(

#3 - - joanna- att leva med Aspergers syndrom!:

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

#4 - - joanna- att leva med Aspergers syndrom!:

svar: välkommen till min blogg och hoppas den kan hjälpa dig att förstå din dotter är många mammor som läser min blogg, alla med AS är olika men många med AS har svårt att förklara vissa känslor och många mammor är tacksamma för att jag kan hjälpa dem att förstå sin barn lite bättre:)

#5 - - Sara- Mamma till Yrla och Noel:

ja de har varit en helt underbar familjedag :) Yrla va så nöjd då de va läggdax, hon va så glad speciellt över att fått ridit, sa hela kvällen, ridit hästen, hjälp på huvudet annars ajaj, man smällter ju :)



hittade du nån klänning? ha en bra kväll kram

#6 - - Hanna o Elliot o Nelli:

Tack för omtanken! Ja vi får se vad allergiläkaren säger om saken.. Hoppas vi kan fixa det på nått sätt.. :)

#7 - - Viktkamp:

Oj vad många maskiner ni har och vad rent det är. Vad ljuvligt =)

Sv: Har fått diagnos hälsporre =/ Kram

#8 - - Anneli Esseus:

Vad bra! Tack för snabbt svar!

#9 - - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset:

Hihi ja visst är dom mysiga med rumpor i vädret och buffningar. :D



Kram

#10 - - Lotta:

Håller helt med dig att den 11 september är inte bara terrordåd, då det hänt även andra tragedier denna dag.

Vilken mastig tvättstuga, kan tänka mig att det går fort att bli av med den smutsiga tvätten där bland alla maskiner. Så rent och fint du lämnar den efter dig, hoppas alla vill ha det så nu när du gjort så fint.



Kram

#11 - - Stattinskan:

Ja, här har det också varit tjafs i tvättstuga, dessutom är det vissa som lämnar den i så uselt skick att man får städa INNAN man tvättar. Jag städar alltid efter mig i HELA tvättstugan. Jag skulle få dåligt samvete om jag lämnade min "skit" till den som kommer efter!



Alla förluster, katastrofer eller personliga nederlag är smärtsamt. Vi har så olika strategier för att handskas med det. Att kunna känna empati för de som drabbas tycker jag är viktigt, men inte sluta leva för den sakens skull. Norge agerar på rätt sätt. De går ut och säger att ingenting ska få knäcka nationen och det dom har byggt upp, men samtidigt håller de ihop och blir starkare i sorgen!

Oj, vad långt det blev ;-D



Gomorron, gomorron :-D

#12 - - Ninni:

OJ va mååånga maskiner ni har..då går det ju i ett nafs att bli klar.



Vår tvättstuga är alltid ren&snygg, vi är inte så många familjer som samsas om den.



Ja det har inte pratats om nåt annat än USA, snacka om att terroristerna har fått en minnesdag=(



Kram

#13 - - britta bloggar:

Åh, härligt med rent och snyggt, så är det ju inte så ofta!

Upp