gnällkärring jag? JA...

Ja men då ska jag ta och gnälla lite igen -
börjar känna mig som Farsta´s största gnällkärring.
Men jag bjuder på det.
 
Ja sån här fin modd måste vi alltså gå på -
vi som använder Farsta´s trottoarer.
 
Jag blir snart vansinnig på den här dåliga snöhanteringen som vart i år.
Har du rullstol så kanske du kan ta dig ut i mars igen om du har tur.
Om du har rullator eller barnvagn så får du kämpa dig fram i modden.
 
Och vi som har daglig värk i våra kroppar får än värre värk med det här underlaget.
Man får "parera" varje steg för att halka och fötterna glider runt i modden.
Detta gör att jag har mer ont i hela kroppen dels för att jag spänner mig när jag går
och för att fötterna glider runt och vrickar i vristerna.
 
Vi betalar alla skatt för att snöröjningen ska genomföras -
och JA jag kommer fortsätta klaga tills den dag det ser bra ut på våra trottoarer och gångvägar.
Bilvägarna har de nu börjat prioritera så dom ser ganska bra ut här ute i förorten -
men som sagt trottoarer och gångvägar prioriteras INTE!
årstider | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

:( Ja det är helt galet vad dålig snöröjning det är i år!! Skäms på ALLA som förmodligen nog har betalt för att utföra det men tydligen glömt hur man gör!!
Kram

#2 - - soffie:

skitdåligt att de inte gör ordning på vägar å trottoarer vi har samma problem här:!

#3 - - Fnulan:

Ja du... snacka om det, jag vet..... Vi klagar varje år. Skrev om det för ett par dagar sedan!
Kramen

#4 - - Anonym:

Jag är Farstas andra gnällkärring!!! Vi fortsätter puss på dig!

#5 - - Inger Stark:

Jag är inte anonym!!!

#6 - - Kashaya:

Man är verkligen helt slut av att gå till tunnelbanan nu, man får verkligen kämpa när man går.

#7 - - Agneta:

förstår att du gnäller om det ser ut på det viset!! Och än värre blir det ju i o med att det är plus och minusgrader om vartannat så det blir isigt med!
Gå försiktigt bara!
kram

Upp