praktikperioden närmar sig...

Ja nu närmar det sig, det jag egentligen längtat efter mest under hela min utbildning - praktikperioden. Men attans vad nervös jag börjar bli nu. Jag måste fixa praktikplatsen snart liksom på riktigt (vi ska försöka fixa den själva) och jag har kontakt med en kvinna på Stadsmuseet. Men allt är inte helt färdigt än. Måste försöka ringa henne typ idag och kolla om vi kan ses snart. Det ska skrivas ett kontrakt mellan mig och praktikplasten - har skolan bestämt - så jag måste fixa det. Praktiken blir mellan 15/2 - 20/5 så det är snart och det är hela 3 månader. Nervöst och spännande.
 
Sen måste jag nu påbörja c-uppsatsen ordentligt. Jag är på gång men det är trögt. Måste besöka minst två museum typ imorgon så att jag kan börja skriva om hur genus verkligen ser ut på de olika utställningarna. Det är nog bara att ta sig i kragen och åka imorgon helt enkelt - finns inga undanflykter kvar.
 
 
Medeltidsmuseet i Stockholm.
utbildning | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Gud så spännande :) Jag kommer och hälsar på dig under din praktik :)
Puss

#2 - - Agneta:

Håller tummarna för att du får dfen praktikplats du vill ha! Just praktik är bland det roligast i en utbildning, för det är ju där man verkligen får chansen att testa det på riktigt!
Lycka till med uppsatsen med :)
kram

Upp