imorgon är det fettisdagen...

Mitt i pluggandet, förkylningen och kvällsbestyr så fick jag för mig att jag skulle baka semmelbullar. Sagt och gjort så fick det bli. Och medan degen jäste så gjorde jag en sats Biscotti skorpor också. Riktigt goda Italienska skorpor som är så lätta att göra. Jag vet, inte det nyttigaste man kan ha hemma, men ibland måste man få ha något gott till kaffet.


Biscotti.

Åter till semmelbullarna. Jag orkade inte leta fram en ren kökshandduk så degen fick jäsa under ett örngott med Pippi på och det gick precis lika bra. När Pippi hade "växt" hade degen jäst färdigt.




så imorgon blir det semlor här hemma på kvällen och kanske en till mig på dagen när jag sitter och skriver tenta...

mat | |
#1 - - carina:

Spelar ingen roll vad man lägger över, huvudsaken det jäser som det ska :)

Ha en fin dag vännen!

Kramen♥

#2 - - Linda aka Javamorsan:

Har ätit två semlor i år och det räcker för mig :)

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag kommer!!!!!! Vill äta dina underbara semlor :) Mums!!



Jag är lite lätt mossig i huvudet idag!! Har min lillfralla hemma med hög feber och själv så känner jag mig allt annat än bra :( Blä!!



Stor kram

#4 - - Fröken M:

hihi... jag har precis klämt i mig en HALV semla och konstaterat att det var godare innan jag började äta...

Men hembakta semlor i miniformat går inte av för hackor :)

Lite lagom räcker för mig !

Kram

#5 - - Miriam:

Smarrigt! Här blev det också en semla idag!

Må så jättegott!

Kram Miriam

#6 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Vad smaskigt, vi körde latvariant och köpte färdiga i år. Jag åt ingen men de andra gjorde det :P

#7 - - Agneta:

tycker att det var lite roligare att kolla på Pippi som växer än en handduk :-) men i o för sig så är det ju strunt samma bara det jäser. Jag har lyckats äta två semlor idag, mums, hemmabakade men inte av mig dock!

#8 - - Aggie:

Jag åt en igår, en dag sent, men den var god!

Agneta kram

Upp