real-life hos Yohanna...

Veckans real-life är en ny form av "mina-vänner" frågor:

Namn:
Marie-Louise - bloggnamn: madredetre.blogg.se (betyder "mamma till tre" på Spanska)

Stjärntecken:
Lejon

10 ord som beskriver dig: Morgontrött, Kvällspigg, Matglad, Snäll, Generös, Mamma, Långsint (ibland), Vetgirig, Läsare (har alltid en bok pågång), Humoristisk.


Ordspråk/talesätt du gillar/lever efter:
Ta dagen som den kommer.


Vad ville du bli när du gick i gymnasiet? Då hade jag ingen aning om vad jag ville bli. Jag gick Vårdlinjen eftersom det var en av de linjer som jag kom in på och som skulle ge mig ett yrke/jobb direkt efter studierna.


Hur gick det med den drömmen? hahaha, jag hade ju ingen dröm förutom att få ett jobb och det lyckades jag få direkt efter skolan tog slut. Så jo det gick väl bra...

Vad var det viktigaste som hände under 2011?
Just 2011 var ett ganska "lugnt" år om jag jämför, inget "speciellt" hände väl egentligen.

På milleniumnatten, vad gjorde du då? Då jobbade jag natt på SÖS (Södersjukhuset) och stod uppe på taket och kikade ut över Stockholm (en mycket kort stund innan arbetet kallade igen). Ingen champange, ingen fest, inget firande med familjen....

Fem maträtter du lagar ofta:
1. Kyckling (olika rätter men med kyckling)
2. Köttfärssås med spagetti
3. Thaigrytor
4. Lasagne
5. Pannkakor


Godisarnas topp 5:
1. Lakrits
2. Skumsvampar
3. Sura flaskor
4. Choklad
5. Gelegodisar


Vad skulle du göra om du vann 5 miljoner:
Invetsera i ett stort fint hus, skaffa körkort och bil, spara till barnen och ta hela familjen på en långresa.

Fem saker du är bra på:
- laga mat
- plugga
- lyssna
- jobba i team
- vara mamma


Tre du är dålig på:
- jobba i team
- städa
- hushålla med pengar


Fem hobbies eller saker du gillar att göra:
- läsa
- se på tv och film
- umgås med familjen
- vara ensam
- plugga (oftast är jag bra på det)


Fem som du INTE gillar att göra:
- städa (städa, tvätta, diska m.m.)
- stressa
- bråka
- plugga (ibland är det skittrist)
- betala räkningar


Det fulaste du vet i klädväg: Jag vet inte riktigt. Jag kan nog tycka att det mesta kan vara snyggt om det är "rätt" person som bär det.

Fem favoritleksaker:
- mobilen
- datorn
-
- } -sen vet jag inte, jag har liksom inga leksaker....
-

Viktigaste världsfrågan: Alla dessa onödiga krig, allt onödigt vålg. Om våldet och krigen avslutades så skulle nog många andra världsproblem bli lösta i och med det.

Någon ovanlig talang:

- Läser snabbt och mycket (enligt äldsta dottern).
- Lagar god mat (enligt yngsta dottern).
-
Snarkar ovanligt högt och mycket (enligt familjen)
Annars vet jag faktiskt inte, det är inte så lätt att veta om sina egna talanger....






mitt liv i lite bilder....
Från barn och tonåring till vuxen och mamma....

Kika in hos Yohanna så får ni läsa fler real-life...
real-life | |
#1 - - vuxenmamman:

Ja det var ju en lång lista som gör att man lär känna dig på ett litet annat sätt. Är detta veckans real-life?



KRAM

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Vad härligt att du lade ut en massa bilder av dig :)

Det borde jag oxå ha gjort :) Ska nog baske mig fylla på med lite bilder om jag hittar några :)



Kram

#3 - - Miriam:

Gud så kul att läsa! Kul att du hade fått så många bilder på dej själv har nyss bytt dator och inte fått ordning på allt så att jag kan få skannat in gamla bilder. men skam den som ger sej!=)

tack för titten hos mej!

Kram Miriam

#4 - - Kristina J:

Vad kul att läsa - den knycker jag :)

#5 - - Fruvisp:

Just ja, betala räkningar glömde jag ju på min lista. Kul att läsa om dig!

#6 - - Agneta:

roligt att få veta lite mer om dig, en kul lista!

#7 - - Yohanna i Las Palmas:

Javisst det är jättekul att läsa detta.

Återkommer med sammanställningen i morgon.



Hälsningar

Yohanna

#8 - - Yohanna i Las Palmas:

God Afton i stugan!

Härmed meddelar jag att veckans sammanställning ligger ute för beskådan:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-jag.html



Tack för att du var med och nästa vecka så kör vi igen.



Hälsningar

Yohanna

#9 - - Anna:

Åh, skumsvampar är ju så gott, särskilt de bruna!

Upp