laxspett och annat gott...

Till middag idag gjorde jag laxspett och det är faktiskt första gången som jag gjort det - konstigt nog. Det blev väldigt gott, men alla i min familj gillar inte lax så det blev även fiskpanetter för den som hellre ville ha det. Sen hackade jag upp nya grönsaker så att det alltid finns i kylen, tänk så enkelt. Jag har nu en burk med sallad och gurka och en burk med tomat och paprika, så kan man ta fram dom och blanda ihop en grönsallad direkt, utan hackande och fix. Att jag inte gjort så tidigare... Ska även fixa en burk med morötter i.




Laxspett, kokt potatis, sallad och lite sås blev det till middag.

mat | |
#1 - - J E N N I F E R:

Hallå där! Fin blogg :D



Var gärna med i veckans blogg hos mig! KRAM

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Mums :)



Idag gick jag ner och köpte ett gymkort!! :) Med bassängtillägg oxå :) Så jag ska sätta igång jag med!



Japp jag tyckte oxå om det nya paret som du gillade :)

Men det där andra paret fick jag ingen känsla för alls... kändes bara "märkligt"



Kram

#3 - - Agneta:

låter som en förnuftig och klok idé med grönsakerna, spar ju en del tid och gör att det kanske blir av att det blir en sallad.

lax är gott, även här blir det alldeles för sällan

kram

#4 - - Fnulan:

MUMS MUMS MUMS!!!! Det ska jag nog testa! Sen när jag får äta :((

KRAM

#5 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

:) Ja det är ju synd att det inte är samma "kedja" som du tränar hos för då hade vi kunnat "kompani-träna" :) Men nu peppar vi varandra via kommunikation ist :) Inte så dumt det heller :)



Kram finaste

#6 - - Tommy:

Sv: Tack .. Ja jag gråter och gråter.. Jag önskar jag kunde prata om det! Kunde ta upp det med sambon men nu är han på jobb igen i en vecka efter hans veckas sjukskrivning. . Det är så mycket och så komplicerat..

#7 - - soffie:

jag är en av dem som ej gillar lax men mina barn älskar det, kramen

#8 - - Barnens Hjältar:

Det låter väldigt gott :-)

#9 - - Aspiga Celine:

Åhh!! Lax som är så gott. =)

#10 - - Mia:

Ser läckert ut, mums o så nyttigt sen med såna spett :-D



Du har fått en award hos mig, du behöver inte skicka vidare om du inte har tid eller lust, du får den oavsett :-D



http://fredthevov.blogg.se/2012/february/one-lovely-blog-award.html

#11 - - Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak:

Tack för att du vill rösta på mig. :)



Jag brukar ta en halv kesella och hälla lite vispgrädde och lite fun light jordgubb och rör om till det är som en kräm. Man kan också strunta i vispgrädden men jag tycker det blir godare. Jag tar det som ett mellanmål när jag blir sugen och speciellt på kvällen då jag blir så sugen på något. :)

kram!

#12 - - carina:

Det låter supergott :)

Här blev det regnbågslax och potatis i dag!

Ha en fin kväll vännen!

Kramen♥

#13 - - Ama de casa:

Såg ju himla gott ut det där :-)

Upp