jag tycker synd om mig själv...

Just nu tycker jag synd om mig själv. Har fått ett 24:a timmar bltr (blodtryck) påkopplat i förmiddags och ska alltså ha det på tills imorgon förmiddag, men redan nu börjar jag få skavsår på min arm. Ajajaj vad ont det gör. Och var 20:e minut så pumpar den upp så hela armen blir röd/lila och värker och så ska jag i allt detta slappna av i armen - hahaha, lättare sagt än gjort. Det värsta är väl i alla fall att jag ska behöva sova med eländet också...


det blev ingen bra bild, men får ta en bild imorgon när jag äntligen får ta bort eländet, armen lär vara helt röd.

Men för att "glömma" bort det jobbiga så ska jag nu sätta mig och läsa i de böcker och skrifter som jag hittade och lånade på Vitterhetsakademin idag. Mycket skrifter om kvinnor, starka kvinnor på Vikingatiden. Min fråga är - var de så starka och självständiga som det sägs...


en mugg kaffe och lite spännande läsning kan avleda det mesta...
utbildning | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Stackars dig!!! Jag sänder en kram <3



Ja var de så starka? Eller var det bara tidens anda som gjorde dem till dem de var?? Vad hade de för val? Överleva eller dö... Det ska bli spännande att följa dina funderingar :)



Kram

#2 - - Lejonkvinnan:

Själv så sitter jag med en holtermätare för att mäta 24h ekg :) De är lite smidigare än blodtrycksmätningen, har gjort 24h blodtrycksmätning flera gånger och jag blir bara uppstressad varje gång det drar i gång och ska pumpa, och ont..japp. Hoppas verkligen att du kan sova i natt.



Kram

#3 - - Marie-Louise Grimlund:

hejsan Marie-Louise !



Vad det är Du är utsatt för,begriper jag mig inte på.



Men nog tror jag att kvinnor i alla tider varit starka i sitt sätt att leva.Undrar därför varför vi kallades för det svaga könet.



Kram och trevlig helg !



Mi

#4 - - Lotta:

Hoppas allt gick bra med din blodtrycksmätning. Håller tummarna för det.

Hittade du någon intressant läsning om kvinnorna. Hoppas att få läsa lite mer om det i ett inlägg, alltid kul.



Fågeln på mitt förra inlägg satt och tittade på mig så fint i hotellparken. Som tur hade jag kameran bredvid mig.



Nu är det freda och inte vilken fredag som utan jobbfredag .-)



Kramar till dig

#5 - - Linda aka Javamorsan:

Stackare! Här kommer peppkramar i massor!!

#6 - - maria:

Hoppa du in i böckerna så glömmer du bort den en stund...

Hoppas allt är bra med dig finaste <3



Kramar

#7 - - Agneta:

ska faktiskt bli kul att få veta sedan när du är klar om de var så starka, jag brukar inte vara speciellt intresserad av sådant här i vanliga fall men samtidigt så tycker ´jag att alla de gånger du berättar något så fastnar jag för det!

kram

Upp