real-life hos Yohanna...

Veckans real-life hos Yohanna handlar om parfymhyllan...

Jag har ingen parfymhylla men jag har mina parfymer på byrån i hallen.



två parfymer har jag just nu, Clean och Puma.

Clean doftar rent och fräscht. Jag köpte en presentförpackning till min mellandotter i julklapp och i den fanns det fyra olika dofter med Clean så hon tyckte att jag kunde få en (undrar just om hon tyckte att jag brukar lukta illa).

Puma Flowing (den rosa) doftar lite viol och väldigt gott. Min älskade man brukar köpa den när det finns giftbox, då är det parfym, hudlotion och duschkräm i ett fint paket. Kanske dags att berätta att jag behöver ett sådant snart igen ;)

Vichy deo är min absoluta favorit bland deodoranter. Den är dyr för att vara en deo men den håller vad den lovar. Den doftar rent och gott och håller svetten och lukten borta i minst 24 timmar. Men den doftar inte så stark så det gör inget om man har en annan sorts parfym till.

Men om jag ska jobba så blir det bara Vichy deo eftersom man inte ska ha parfym på sig när man jobbar inom sjukvården.

Vill ni se fler parfymhyllor så kikar ni in hos Yohanna.

Uppdatering: Hittade doften jag köpte nere på Teneriffa våren 2010. Den passar mycket bra där nere i värmen på kvällarna men mindre bra här hemma, tycker jag.


Black XS, en ganska tung kvällsparfym som passar bättre på kvällarna nere i värmen på Teneriffa än hemma.
real-life | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag måste testa att köpa deon :)

Härligt tips!!



Hoppas du har haft en toppen kväll <3



Kram

#2 - - Viktkamp:

clean är god, den har en kompis till mig =)

#3 - - carola:

ärligt talat äger jag ingen parfym.

Jag är en knasig kvinna:) sminkar mig inte knappt heller.



Trevlig måndag önskar jag dig

#4 - - Linda aka Javamorsan:

Jag använder inte parfym pga allergi! Men har en underbar bodylotion från Apoliva som luktar gudomligt. Den får agera parfym :)

#5 - - Yohanna i Las Palmas:

Kul att se. Visst är det så att vissa parfymer bara passar vid vissa tillfällen.



Återkommer med sammanställningen på onsdag.



Hälsningar

Yohanna

#6 - - Fruvisp:

Bra tips på deo, tack!

#7 - - Yohanna i Las Palmas:

God Afton!

Nu har jag sammanställt alla parfyminlägg i real lifen:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/march/sammanstallning-av-real-life-parfymer.html



Tack så mycket för att du ville vara med och berätta.



Nästa vecka kör vi igen ;)



Hälsningar

Yohanna

#8 - - Annelie:

Clean har jag sett flera som tycker om, måste nog lukta på den nästa gång jag kommer till en parfymdisk. För mig är Laura min favorit..och jag hoppas att den aldrig försvinner :-)

Upp