snart bär det iväg...

På fredag åker vi. Till den hyrda stugan och den arkeologiska utgrävningen. Som jag väntat och längtat efter detta och nu är dagen snart här. Sen när vi väl är där så lär väl dagarna flyga förbi och så sitter jag här hemma igen, lite snopen över att allt är slut.

Idag kollade jag vädret de kommande 10 dagarna och det ser ut som om vi kommer få regn under några dagar. Jaha blir till att köpa gummistövlar och regnkläder alltså - jag hade i min enfald hoppats på att slippa göra det.

Södertörns Högskolas hemsida så kommer vi (elever och lärare)att uppdatera med vad som händer vid utgrävningen varje dag. Ni kan kika in där om ni vill - HÄR. Jag kommer även försöka blogga varje dag/kväll - men jag vet inte än hur uppkoppling och så fungerar där borta.


bilderna har jag lånat från Södertörn Högskolas hemsida.
På bilden ser man utgrävningsplatsen och vissa av de fynd som gjordes vid den första lilla utgrävningen som gjordes redan 2007.

utgrävning/kilakastalen | |
#1 - - Kenneth:

Va kul hoppas du får roligt o att du hittar lite fynd :)

#2 - - Ninni:

Spännande...ja stövlar kan säkert vara bra att ha med.



Ha det jättebra, storkramen

#3 - - Agneta:

aha, nu är det äntligen dags :-)

önskar dig en superduperhärlig tid under utgrävningara och att du gör några bra fynd!

kram

#4 - - Nina:

men hur lång tid har det gått? dem prata ju att det skulle iaf ta två veckor innan det vart klart..

#5 - - Ingrid:

Ah, Södertörns högskola där gick ju min dotter, fast journalist utbildningen!!

Hoppas på många fina grävfynd!

Upp