nu är jag hemma igen...

Tänk att 4 veckor kan gå snabbt men på samma gång vara långa. Det känns som om dessa 4 veckor rusade iväg samtidigt som det kändes som om jag vart på VS mer än 4 veckor - en knasig känsla som är svår att förklara men som många som vart där kan förstå (tror jag).
 
Nu är jag i alla fall hemma i kylan och jag bara älskar den höga klara höstluften. Jag älskar hösten så länge den inte regnar bort, så jag tycker just nu att det är ganska skönt väder. Visst har det vart underbart med sol, värme och hetta - men efter 4 veckor i hettan med all träning som ska utföras så blir - i alla fall - jag lite trött på värmen till slut. Att ständigt gå runt och vara svettig och känna sig lite lagom ofräsch tar på krafterna. Sen kommer jag säkert snart att klaga på kylan även jag men just nu tycker jag att den är ganska skönt. I 4 veckor har det räckt med linne, shorts och sandaler eller bikini, så idag var det lite knepigt att behöva leta fram långbyxor, långärmad tröja och jacka - men snart blir även det en vana.
 
Jag får se om jag får till några inlägg senare om min resa. Nu ska jag påbörja en tenta som jag helst ska bli klar med i helgen så bloggandet får nog ligga lite lågt ett tag till.
 
utanför terrassen finns denna gång med lite välbehövlig skugga.
 
en iskaffe sitter fint i värmen.
 
så fina balkonger finns lite överallt där nere.
 
den dagliga bassängträningen var superbra - den saknar jag mest.
 
solnedgångarna och de varma härliga kvällarna saknar jag också.
 
hettan gör att bilden blir disig...
Teneriffa | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag tror jag skulle bli mer "knäpp" än vad jag redan är om jag var tvungen att vara utan de yngsta i 4 veckor.. usch!!
Förstår att det är skönt att vara hemma :)

Kram

Svar: Ja familjen längtar man ju efter. Men i veckorna är det så fullt upp att saknaden inte hinns med - om du förstår hur jag menar. Och helgen får man fylla med utflykter och dylikt. Kram finaste
Marie-Louise

#2 - - Martina:

Väääälkommen hem! :-)

Synd att du inte kunde komma på bloggmiddagen! Vore kul att träffas snart!

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

När ska vi ta din och min middag då??
Kram

#4 - - Kenneth:

Välkommen hem :)

#5 - - Johanna:

Underbara bilder du bjuder på!

#6 - - Maja:

Vad ljuvligt! vilken upplevelse! Lyckliga du :-)

#7 - - soffie:

välkommen hem å vilken härlig vistelse du haft,vilka otroligt vackra bilder, kramen

#8 - - Ninni:

Förstår att det känns skönt att komma hem, du längtade väl efter de dina också!

jag skulle gärna byta vårt skitväder mot värme&sol=)

kramen

Upp