real-life hos Yohanna...

Veckans tema på real-life hos Yohanna är SEX -
klart jag måste vara med på den... hahaha.
 
Yohanna kör sin real-life varje vecka och tyvärr har jag inte "hunnit" vara med de senaste gångerna men nu måste jag ju... Alla kan vara med och jag ska försöka svara så sanningsenligt som jag bara kan på dessa frågor som Yohanna ställer.
 
Så vad tycker du?
- Läser man om sex på bloggar?
Nej det är inte ofta man läser om sex på bloggar - det är nog ganska tabu och privat. Jag har nog faktiskt aldrig skrivit om sex i min blogg tror jag.
 
- Kan man skriva om sex på sin blogg?
Ja det kan man väl. Men sen beror det väl på hur "mycket man lämnar ut" av sig själv och sin partner. Men det där måste ju vara upp till var och en som bloggar.
 
- Hur är din inställning till sex nu mot då?
Förr (när jag var ung) var sex spännande vilket det kanske inte riktigt är längre. Den där spänningen hade väl mycket med tabu att göra och som gift flerbarnsmor så är inte sex längre tabu och då falnar spänningen.
 
- Vad är den bästa ingrediensen för att vara nöjd med sin sex-situation just nu?
Jag vet faktiskt inte jag är nog nöjd. Det svåra just nu är ju att vi har tre tonårsdöttrar som bor hemma och dom går ju inte direkt och sover när vi går och sover så det blir inte så mycket sex överhuvudtaget. Faktiskt var nog sexlivet mer frekvent under småbarnsperioden mot vad det är nu under tonårsperioden. För nu är antingen döttrarna hemma och vakna på kvällarna/nätterna eller så är dom ute och "gör stan" och då sitter jag oroligt uppe och väntar på att de ska komma hem helskinnade och då är inte sex det första man tänker på att ha liksom....
(nu kommer mina tonårsdöttrar läsa detta och dö av skam över att jag har skrivit om detta -
- men det bjuder jag på)
 
Ja det var mina svar på veckans real-life.
real-life | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja dessa tonåringar... herre gud de är ju överallt och hör bättre än vad en örn ser ;)

Kram finaste...

#2 - - Yohanna i Las Palmas:

Hej!
Nu ligger veckans sammanställning ute:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/sammanstallning-real-life-sex.html

Tack för att du var med och förgyllde Real Life.

Hälsningar
Yohanna

#3 - - Freja:

Våra är snart tonåringar (rent tekniskt är sonen redan tonåring, men jag menar att de blir tonåringar även till sättet...) och jag gissar att det då kommer att bli som hos dig, att jag oroligt vankar fram och tillbaka när de är ute på kvällarna... Om jag inte sticker ut och spanar efter dem...

Upp