när livet återvänder...

Ja så känns det just nu - att livet har återvänt. Jag har tagit tillbaka makten över mitt egna liv! Jag orkar träna så mycket som jag vill och jag tycker att det är roligt att träna - jag blir imponerad på mig själv varje gång som jag kommer iväg till gymmet för ett pass. Därför uppdaterar jag om mina träningstillfällen både här på bloggen och på FB - för jag blir så förbannat stolt över mig själv varje gång som jag kommer iväg till Sats för ett träningspass! Att jag kommer iväg och tränar och tycker att det är roligt känns så skönt!
 
okej nästa pass så jag testa magövningar på pilatesboll - okej...
 
plankan har förbättrats på bara någon vecka!
 
Och blommorna som jag fick från min praktikplats har slagit ut och doftar ljuvligt - fast väldigt mycket. De doftar nästan vulgärt mycket lilja här hemma just nu - men det doftar gott.
 
så vacker färg.
 
Jag tror nästan att våren är på väg - igår körde sopmaskinen runt här utanför och sopade gatorna, då är det väl vår.
 
vår nu - eller?
 
Idag blir det en fika inne stan med Ewa/tjejmorsan och imorgon blir det en fika inne i stan med Solveig/lillboda - tänk vilka fina vänner som jag har fått via bloggen. Hade det inte vart för våra bloggar hade vi aldrig träffat varandra! Det blir lite konstigt när man tänker så tycker jag... Men eftersom jag ska in på fika två dagar i rad så måste jag nu idag få in min lilla uppgift till skolan för om jag känner oss rätt så blir båda fikastunderna ganska långa...
livet | |
#1 - - Fröken M:

Du är så himla duktig med träningen !! hejja hejja :)
KRAM

Svar: Tack för dina peppande ord <3 Kram
Marie-Louise

#2 - - Fröken M:

Använder du den vanliga timern när du gör plankan ?
Hur länge plankar du varje gång och hur ofta ?
För utom löpningen ska jag försöka tighta till kroppen med just plankan och squats. Jag har ju inget gymkort så jag får ta till dom "enkla" övningarna hemma...
KRAM

Svar: Jag kör vanliga timern när jag gör plankan och har nu kommit upp i att orka typ 30 sekunder per "planka" sen tar jag det gånger tre. Och det brukar bli 3-5 gånger/vecka. Ska försöka få in plankan även här hemma de dagar som jag ej går till gymmet har jag tänkt... Kram
Marie-Louise

#3 - - Solveig Lundin:

Du är så grymt bra ❤
Sandsopning är ett säkert vårtecken 😊

Svar: Tack vännen för dina peppande ord <3 Just nu är jag dock inte lika glad åt sandsopning - de har precis påbörjat operation sandsopning av vår parkering utanför sovrumsfönstret kl: 21.45 och ja de lär väl hålla på några timmar om jag minns rätt från förra året... Kram
Marie-Louise

#4 - - Tommy:

Sv: Ja, det borde finnas ett stopp någonstans, men man slutas inte förvånas över folks beteende!

Svar: det är märkligt det där hur folk kan kräka ur sig vad som helst som anonyma... Kram
Marie-Louise

Upp