real-life hos Yohanna...

Nu äntligen ska jag hinna vara med i Yohannas real-life. Veckans tema på real-life är vilodag!
 
 
Hur fungerar du?
- Känner du att det blir för mycket ibland
Ja jag känner ganska ofta att det kan bli för mycket. Livet snurrar på snabbt att tiden inte alltid finns för de där små guldkornen som man så gärna vill finna.
- Säger din kropp ifrån när du behöver vila?
Ja min kropps brukar säga ifrån ganska rejält. Kanske mycket beroende på att jag är reumatiker, så jag får väldigt mycket ondare i kroppen när jag är stressad eller slutkörd.
- Har du speciella slappar-stunder/-dagar?
Nej egentligen inte, men jag måste få någon lugn stund varje dag, när jag bara vilar eller läser en bok/tidning. Vissa dagar känner jag att jag bara inte vill/orkar göra något alls och då försöker jag verkligen lyssna på mig själv och ta det lugnt. Det händer att jag bokar av saker bara för att jag är för slutkörd och trött.
- Nån annan typ av regel/vana/trix för att inte "gå in i väggen?
Nej ingen som jag egentligen vet om. Men kanske finns det någon regel/vana som jag har som jag inte riktigt vet om. Jag gillar INTE att ha en fulltecknad kalender det ger mig ångest och jag blir trött bara jag tänker på en fulltecknad kalender, så ja det kanske är en regel.
- Hur gör du för att slappa?
Tar det väldigt lugnt, umgås med familjen, läser något bra och kanske lägger mig ett riktigt långvarigt bad.
- Har slappandet ändrat sig med livets gång?
Ja verkligen. När jag bodde hemma kunde jag ju slappa precis när jag ville, när jag sen bodde själv bestämde jag över min egna tid (förutom när jag var på arbetet då vill säga) och sen kom barnen och då blev det dom som styrde mitt liv. Men nu när alla döttrarna är tonåringar och relativt självgående så kan jag börja bestämma över min tid igen och alltså slappa lite mer när jag vill och behöver.
- Tycker du om att slappa eller blir du stressad av det?
Jag älskar att slappa, jag är nog av naturen lat så om jag bara "fick" hade jag slappat hela tiden. Jag får liksom kämpa mig upp ur soffan och göra saker ibland. Att gå till gymmet 3-4 gånger/vecka är något som jag måste bestämma mig för att göra det är inget som bara flyter på...
 
jag skulle utan problem kunna glida runt så här mest hela dagarna ;)
 
real-life | |
#1 - - Yohanna i Las Palmas:

Nej men vad kul att du är med igen. Det var inte igår ;)

Hälsningar
Yohanna

Svar: nej det var ju ett tag sen, tyvärr. Kram
Marie-Louise

#2 - - Yohanna i Las Palmas:

Sammanställningen av veckans Real Life och en massa varianter på att slappa när det blivit lite FÖR mycket på agendan ett tag.
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/sammanstallning-av-real-life-vilodag-2.html

Tack så mycket för att du var med denna veckan.

Hälsningar
Yohanna

#3 - - Ninni:

trevlig läsning =)

OJ va smal du har blivit..känns skönt va ??

Ha en fin helg, kram kram

Svar: Tack :) och nu är jag ändå smalare för det var för flera veckor sen ;) Kram
Marie-Louise

#4 - - Jessica Högberg:

Låter härligt att glida runt i onepiece... jag gillar det oxå,)

Svar: ja ibland behövs sådana dagar :) Kram
Marie-Louise

Upp