i måndags var det urnsättning...

Vi klarade av måndagen mamma och jag -
men det var tufft.
Mamma har skrivit så fint om urnsättningen så jag tycker ni ska gå in till henne och läsa om det (<--länk)
 
Vi började dagen med att jag åkte ut tidigare till mammas koloni-
jag visste att mamma behövde lunchsällskap för att ens kunna få ner en liten bit lunch.
Så vi åt vår favoritlunch tonfisksallad från Nice.
 
Sen plockade vi lite blommor som mamma skulle sätta ner ihop med urnan-
och så gick vi upp mot Skogskyrkogården.
Vi fick sitta och vänta en liten stund och det var skönt att få "samla" sig lite innan.
Pappas biologiska barn kom och vi kramades lite och gick i samlad trupp mot gravplatsen.
 
Dit kom det en kvinna från kyrkoförvaltningen (tror jag det var)
men urnan i en svart säkerhetsväska.
Det kändes bra på något sätt att urnan förvarades i en svart säkerhetsväska.
Så var det då dag för mamma att sätta ner urnan i jorden.
Det blev tungt, jobbigt, känslosamt och fint - allt på en gång.
 
men det var så fint <3
 
Efteråt tog jag mamma under armen och följde henne ner till stugan så hon skulle få vila lite.
Benen bar henne inte riktigt så jag fick vara hennes stöd.
Väl i stugan så fixade jag med lite disk och kokade kaffe medan mamma vilade.
Det blev en fin och lugn dag <3
 
och jag minns med värme alla blommor/kransar som vi bar ner till gravplatsen direkt efter begravningen
 
Och jag minns dagarna som vi vakade över pappa.
På nätterna fick mamma ligga nära pappa -
jag möblerade om så att de fick en dubbelsäng i sjukrummet.
Och jag tror att just det lilla betydde väldigt mycket för de båda!
Har man levt ihop och älskat varandra i 32 år så måste man få "sova" ihop även på slutet!
Man måste få känna närheten och kärleken ända till slutet och det fick de verkligen båda två <3
 
 
Vi hade några dygn med sjukhusutsikt, sjukhuskaffe och sen direkt efter pappas död en helt underbart vacker himmel <3
 
Det blev ett tungt men så vackert avslut för oss alla.
Pappa kommer alltid att leva i våra minnen och tankar
och vi pratar ofta om honom och alla hans "upptåg".
Han var en underbar man, pappa, svärfar, morfar och vän.
 
 
Älskade pappa du finns alltid i mitt hjärta <3
 
 
Familj, känslor, livet | |
#1 - - Anna:

Måste kännas "skönt" att det är klart nu.
Med urn sättning så går man igenom allt en gång till på något vis.
Kram

#2 - - Inger Stark:

Så fint älskade ungen min! Tårarna rinner nu när jag läser, urnsättningen var verkligen svår, jobbig men samtidigt väldigt fin. Nu ska jag gå upp till Ingvar och sätta nya blommor och vattna cyklamen.

#3 - - Anonym:

Vackert dokumenterat av dig. Ses snart<3

#4 - - Michaela:

Det var jag som var anonym innan... Skriver via mobil o Nissan skriva i namn o bloggadress. Förlåt<3

#5 - - Susanne P:

Så tungt och sorgligt men du beskriver det med sån kärlek så det blir vackert...

Kram

#6 - - Lisa:

Hej!
Hur tragiskt och ledsamt det än är, så är det ändå något, humm... fridfullt ..??.. med begravning och urnsättning.
Trevlig helg!

#7 - - Tjejmorsan:

Så vackert skrivet om din pappa. Tårarna rinner ner för min kind och jag tänker extra mycket på din mamma <3
Att förlora sin stora kärlek och bästa vän kan jag inte ens förstå hur känns <3

Många kramar

Svar: Tack vännen <3 Kram <3
Marie-Louise

#8 - - Agneta:

en fin samanställning i ord o bild av en jobbig dag men som kan ge ett vackert minne av en älskad man och far.
kramar

Svar: Tack Kram <3
Marie-Louise

Upp